L’aviació europea desenvolupa una solució per a l’intercanvi de dades en temps real

Indra participa en el projecte de creació d’una plataforma de compartició d’informació per eficientar el servei i reduir les emissions de CO2

Categories:

Redacció

Espanya participa en el projecte a través d'ENAIRE i Indra
Espanya participa en el projecte a través d'ENAIRE i Indra | Pixabay

La indústria de l’aviació europea ha completat les proves finals de SESAR, una solució dissenyada perquè els 63 centres de control de trànsit aeri d’Europa puguin intercanviar en temps real informació de les trajectòries dels vols. L’objectiu és aconseguir una gestió més fluïda i eficient de l’espai, i construir un Cel Digital Europeu per aconseguir una recuperació més intel·ligent i sostenible del sector a llarg termini després de l’impacte de la covid-19.

La nova plataforma neix a partir del projecte d’interoperatibilitat terra-terra (IOP) 4DTM de SEAR JUR i facilita l’intercanvi de dades entre centres de control per fer més eficient l’actualització d’informació com canvis de trajectòria o de velocitat dels avions un cop creuen fronteres i espais privats. La tecnologia ofereix el màxim de detalls possibles en temps real, des de l’enlairament fins a l’aterratge.

Major eficiència i coordinació

Els últims assajos es van efectuar el passat mes de juny en els espais que gestionen els centres de control de Maastricht, Reims, Karlsruhe, Ginebra, Zúrich, Pàdua i Milà. Els resultast van demostrar que la solució transmet en qüestió de segons totes les decisions que es prenen, el que elimina la incertesa sobre les condicions en què un vol entra en un espai aeri i les necessitats d’alterar la ruta. D’aquesta manera, es preveu assegurar una major puntualitat de l’arribada de les aeronaus als aeroports, reduir les emissions de CO2 i permetre els professionals comunicar-se entre centres “en silenci”, ja que no caldrà coordinar-se amb els homòlegs a través del telèfon, sinó des de l’aplicatiu.

Han col·laborat en el projecte els serveis aeris DFS (Alemanya), DSNA (França), ENAIRE (Espanya), ENAV (Itàlia) i el Centre de Control de l’Espai Aeri Superior a Maastricht (MUAC) d’Eurocontrol, així com els proveïdors de tecnologia Indra, Leonardo i Thales.

Etiquetes