El primer vaixell portuari 100% elèctric d’Europa es construeix al Garraf
L’E-ship és una embarcació de 12 metres d’eslora dissenyada per fer feines de remolcatge i amarratge de vaixells, recollir residus líquids i transportar càrrega
Categories:
L’empresa Sym Naval ha dissenyat des del port de Vilanova i la Geltrú (Garraf) l’E-Ship, el primer vaixell 100% elèctric i amb zero emissions construït a Europa per a usos portuaris. La primera unitat, que estarà acabada a finals d’aquest mes de setembre, ha estat adquirida per un armador del País Basc i operarà al port de Castelló.
L’embarcació, de 12 metres d’eslora i vuit de mànega, té una autonomia operativa de vuit hores i està dissenyada per fer feines de remolcatge i amarratge de vaixells, recollida de residus líquids i transport de càrrega i fins a 12 persones. Està construïda d’acer, el que fa que sigui reciclable i fàcil de reparar en cas de desperfectes al casc. Per practicitat i economia de manteniment, s'ha optat per instal·lar bateries elèctriques al vaixell, que es podran recarregar fàcilment als ports on operi.
El president de la companyia, Francisco Lage, ha remarcat que l’E-Ship és un vaixell pioner i únic a Europa, perquè després de tres anys de desenvolupament, s’ha dissenyat una embarcació amb la potència suficient per desenvolupar totes les tasques diàries en el dia a dia d’un port. “Això ha estat un repte molt important perquè partíem sense referències tècniques homologables, ja que el vehicle elèctric no ens servia de model”, ha afegit. Lage assegura que ja han rebut l’interès d’empreses d’arreu del món i està convençut que “quan comenci a navegar, Sym Naval i Vilanova i la Geltrú se situaran al mapa com a referència mundial del vaixell elèctric portuari”.
Sym Naval està especialitzada en la construcció de vaixells per a ús portuari i en serveis de suport i de transport. És l’única companyia que construeix vaixells d’acer a la costa mediterrània occidental. A banda del centre d’innovació i creació de vaixells al port de Vilanova i la Geltrú, inaugurat el 2016, compta també amb unes instal·lacions d’assistència tècnica a la República Dominicana. La corporació té un departament especialitzat en R+D+I i un equip d’enginyers navals que treballen amb programes avançats d’arquitectura naval, com ara el big data, la intel·ligència artificial, la inserció robòtica i l’automatització industrial, per desenvolupar projectes innovadors a mida de les necessitats de cada client.