Netflix lidera les OTT a Catalunya amb un 0,5% del catàleg en català
La plataforma té gairebé 3,9 milions de subscriptors al territori, el 58,8% de la població major de 14 anys
Categories:
Netflix manté el lideratge a Catalunya com a plataforma OTT (Over the Top) preferida de la ciutadania, amb 3,88 milions de subscriptors al Principat, d’acord amb les dades del darrer BIAC elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), corresponents al tercer quadrimestre de 2021. Aquestes xifres impliquen que el 58,8% de la població major de 14 anys està donada d’alta al servei audiovisual. Això no obstant, la plataforma només ofereix 30 títols del seu catàleg en català, la qual cosa representa el 0,5% del total de sèries i pel·lícules disponibles, una xifra, això sí, superior a la de 2020 (9 obres, que representaven el 0,3% de l’oferta).
Prime Video és la segona plataforma OTT amb més subscriptors a Catalunya, un total de 2,58 milions. El BIAC només registra la presència del català a Netflix, però segons el portal Goita què fan, ara!, el servei d’Amazon ofereix un total de 162 obres amb subtítols o àudio en català. Per la seva banda, Disney+ ha escalat respecte a l’anterior quadrimestre i s’ha assentat en la tercera posició amb més d’un milió de subscriptors, superant HBO Max. Són 40 les obres que Disney+ ofereix en català, mentre que HBO Max només en té dos títols al seu catàleg.
Rakuten TV es dispara
Si ens fixem en la variació d’aquests serveis entre el segon i el tercer quadrimestre de 2021 podem observar que Rakuten TV és el que experimenta un creixement relatiu més elevat, del 47,6%, ja que passa dels 138.000 subscriptors als més de 204.000. La plataforma japonesa és una de les que més aposta pels continguts en català, amb 243 obres al seu catàleg d’acord amb les dades de Goita què fan, ara!. Però si hi ha una plataforma que confia clarament en la llengua és Filmin, amb 1918 títols amb àudio o subtítols en català. El servei assentat a Barcelona és el segon en termes relatius de creixement, amb un 11,6% respecte al darrer quadrimestre (gairebé 20.000 nous subscriptors).
En termes absoluts, és Prime Video la que més persones suma al seu servei, més de 158.000 nous usuaris, seguit de prop de Netflix, que n’afegeix 152.000. La mala notícia se l’enduen DAZN, que perd un 1,8 dels subscriptors del darrer quadrimestre (unes 6.500 persones) i especialment HBO Max, que amb la reedició de la plataforma ha perdut més de 50.000 persones pel camí, un decreixement del 5,1%.