La catalana Premium PSU dissenya un carregador sense fils per a vehicles elèctrics
El mecanisme es pot emprar tant amb automòbils i camions com amb tramvies i trens lleugers
Categories:
La mobilitat elèctrica té cada cop més pes en la nostra societat, però el subministrament d’aquests vehicles encara és un dels principals hàndicaps a l’hora d’apostar per ells. És per això que les empresescontinuenideant noves maneres per carregar més ràpidament i còmodament els cotxes, com és el cas de Premium PSU. La companyia catalana, dedicada a la fabricació de sistemes d’energia, està desenvolupant un carregador sense fils que funcioni amb automòbils estacionats i en moviment gràcies a l’ús d’un sistema inductiu.
Ubicada a l’Hospitalet de Llobregat, Premium PSU és una de les 16 empreses més disruptives de Catalunya de l’any 2021, d’acord amb la selecció de la Catalonia Exponential Leaders de l’agència per a la competitivitat de l’empresa (ACCIÓ). La tecnologia que han confeccionat té l’aparença d’una estora, pot emprar-se en pàrquings, centres logístics o carreteres i té l’objectiu de “facilitar la usabilitat de la recàrrega sense haver de fer servir el cable", d’acord amb el seu CEO, Jordi Gazo.
La versatilitat és una de les claus del concepte, ja que el rang de vehicles que se’n poden beneficiar inclou els automòbils, camions, robots autònoms, tramvies o trens lleugers. En el cas d’aquests darrers, Gazo explica que "el sistema d’inducció es podria introduir a les estacions, on ja es disposa de sistemes elèctrics, per aprofitar les pauses dels trens per carregar el motor i així eliminar tota la infraestructura de cablejat". Pel que fa als vehicles, la intenció de la companyia és iniciar la comercialització del carregador en l’àmbit privat. Això no obstant, el director executiu admet que “també estem investigant el camp de la càrrega dinàmica, que és la que permet proveir un vehicle quan està circulant per un carrer intel·ligent de càrrega".
Els carregadors sense fils es fabricaran des de la planta que té l’empresa a l’Hospitalet i suposaran una nova línia de negoci per a la companyia. La direcció preveu començar a comercialitzar-lo el 2024, tot i que el 2023 esperen comptar ja amb les primeres versions de prova. Tanmateix, Premium PSU ja té previst entrar en el mercat dels carregadors elèctrics enguany a través de Floox, una nova marca que produirà i instal·larà estacions de càrrega a pàrquings privats i a la via pública i que Gazo espera que esdevingui “un molt bon precedent” per a la seva tecnologia futura.