El comerç electrònic supera els 13.600 milions d’euros a Espanya
El sector creix un 13.7% interanual durant el segon trimestre de 2021
Categories:
La facturació del comerç electrònic a Espanya va augmentar un 13,7% interanual el segon trimestre del 2021 fins a assolir els 13.661 milions d'euros, segons les últimes dades de la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC). El volum de negoci de les transaccions amb origen estatal i dirigides cap a l'exterior va ser de 8.010 milions d'euros, un 12,1% més que el segon trimestre de l'any anterior. D'altra banda, les compravendes des de l'exterior van obtenir una facturació de 1.280 milions d'euros, un 21% més que el segon trimestre del 2020, marcat pel primer esclat de la covid.
Els sectors d'activitat amb més ingressos van ser les peces de vestir, que van concentrar el 8,4% de la facturació total. Els serveis financers ocupen la segona plaça, amb el 6,3% del total, mentre que els jocs d'atzar i les apostes s’enduen el bronze amb el 4,5% de la xifra global. Entre abril i juny es van registrar més de 279 milions de transaccions, un 14,5% més que el mateix període de 2020. Els grans magatzems van liderar el rànquing per compravendes (8,4%).
Quant a la segmentació geogràfica, el 41,4% dels ingressos el segon trimestre van tenir com a destinació Espanya. El 58,6% restant correspon a compres amb origen a Espanya fetes a l'exterior. El saldo net exterior, és a dir, la diferència entre allò que es compra des de l'estranger i allò que es compra des d'Espanya a fora, va ser 6.730 milions d'euros de dèficit.
D'altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins de l'Estat han pujat un 14,5% interanual fins a 4.372 milions d'euros. Lideren la facturació dins d'Espanya, l'administració pública, els impostos i la seguretat social (11,2%), seguit dels hipermercats, supermercats i botigues d'alimentació (8,5%).