BCNMarket, la nova plataforma de venda digital de Barcelona
El projecte compta amb 2.500 establiments adherits i aspira a convertir-se en “l’Amazon dels comerços de la ciutat”
Categories:
L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquest dilluns BCNMarket, la nova plataforma de comerç electrònic destinada als negocis de la capital. La iniciativa compta ja amb uns 2.500 establiments adherits i vol competir amb els grans actors de la venda en línia. "El nostre objectiu és que sigui l'Amazon dels comerços de la ciutat de Barcelona”, ha afirmat el tinent d'alcaldia d'Economia de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, una condició que volen assolir “com més aviat millor". L’aplicació ha estat desenvolupada per Tiendeo i Manzaning i s’ha testejat amb proves pilot en diverses zones de la ciutat.
BCNMarket neix com una botiga en línia que permet als comerços donar-se a conèixer i vendre els seus productes i serveis. L'eina ofereix als negocis diferents opcions de relacionar-se amb el client, amb major o menor grau de digitalització. L’aplicació pot ser utilitzada com un simple aparador dels productes que són a la botiga, amb la intenció de demanar-los a través de WhatsApp; però els establiments que ho vulguin també poden vendre productes en línia o fins i tot redirigir l'usuari a la seva pròpia pàgina web. El servei és gratuït, però també incorpora una quota mensual de vuit euros que ofereix funcionalitats com la venda online, l’entrega a domicili, el suport tècnic personalitzat i la cura del contingut.
Collboni: "El nostre objectiu és que sigui l'Amazon dels comerços de la ciutat de Barcelona”
Pel president de Barnacom, Salva Vendrell, la pandèmia ha significat "un punt d'inflexió sense retorn" i ha evidenciat que la manera de relacionar-se amb els clients ha de canviar. "Continuàvem fent les coses com sempre les havíem fet, però aquesta crisi ens ha fet perdre la por", ha afegit. És per això que han impulsat una "oportunitat digital" per als comerços de la ciutat, que volen evitar que s'associï a un tipus de producte o establiment concret. "Estem intentant que sigui de la màxima diversitat possible", ha defensat Collboni.
Vals per incentivar el consum local
Per donar a conèixer la nova plataforma i alhora ajudar en la recuperació econòmica de la ciutat, l'Ajuntament de Barcelona llançarà a partir del 18 d'octubre 280.000 vals de consum que es podran descarregar des de BCNMarket. Cada bonificació és un val de 10 euros gratuïts que es descomptaran d'una compra de 20 euros o superior en alguns dels establiments i comerços que se sumin a la iniciativa. Els tiquets tindran un termini de bescanvi de 15 dies, però un cop caduquin, els que no s’hagin usat tornaran a estar disponibles per descarregar-se.