Barcelona prepara una gran botiga en línia per al comerç local
BcnMarket ajudarà els establiments a oferir i vendre els seus productes a través d’internet per combatre les grans plataformes digitals
Categories:
La ciutadania de Barcelona podrà comprar a partir del setembre als comerços de proximitat a través d’internet. L’Ajuntament i l’entitat que agrupa els eixos comercials ha validat la prova pilot de BcnMarket per obrir-la a partir de la tardor com a solució per combatre les grans plataformes en línia i ajudar el teixit local en la seva digitalització.
La botiga online va iniciar la fase de proves a l’Eix Comercial de la Sagrada Família i posteriorment s’ha estès a altres zones de la ciutat. En total s’hi han adherit 1.000 establiments. Ara el consistori ha ofert la inscripció a la plataforma a tot el territori, amb la previsió de finalitzar aquesta etapa al setembre i fer-ne el llançament definitiu.
La solució operarà com un aparador on els comerciants, de manera gratuïta o amb una quota en funció de si estan associats a algun eix, podran mostrar i vendre els seus productes. L’opció de pagament també inclou l’entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per a la creació de la pàgina i curació del contingut. L’Ajuntament ha desenvolupat l’eina amb la col·laboració de Tiendeo i Manzaning.
La ciutat compta amb 61.000 establiments comercials segons el darrer cens comercial de 2019, dels quals 9.300 són de restauració i 43, mercats municipals. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, amb un pes del 21% sobre el total de l’economia.