Xiaomi supera Apple i ja és el segon fabricant de mòbils mundial

La tecnologica d’origen xinès creix un 83% interanual i s’acosta a Samsung, que segueix mantenint el lideratge del mercat internacional

Redacció

Xiaomi creix un 83% respecte el segon quadrimestre de 2020 i ja és la segona fabricant mundial de telèfons intel·ligents, per davant d'Apple, Oppo i Vivo
Xiaomi creix un 83% respecte el segon quadrimestre de 2020 i ja és la segona fabricant mundial de telèfons intel·ligents, per davant d'Apple, Oppo i Vivo | Amarnath Radhakrishnan (Pexels)

Xiaomi, l’empresa d’origen xinès especialitzada en la producció de telèfons mòbils, és ja la segona fabricant mundial d’aquests dispositius, segons les dades recollides per Canalys. L’informe efectuat per la consultora referent al segon quadrimestre de 2021 desvela que el gegant tecnològic ha crescut un 83% en el darrer any i ja acapara un 17% de la quota de mercat. Samsung es manté líder internacional amb un 19% de les vendes internacionals, però a diferència de la seva competidora més directa, només ha crescut un 15% interanual.

“Xiaomi està creixent a gran velocitat en el seu comerç a l’estranger”, apunta el cap de recerca de Canalys, Ben Stanton. L’analista opina que la companyia està “transformant el seu model de negoci d'aspirant a titular” gràcies a la “consolidació del seu canal per a socis” i d’una “gestió més acurada dels estocs antics en el mercat obert”. El creixement de Xiaomi és especialment notable a l’Amèrica Llatina, on ha incrementat les seves vendes un 300%. Els telèfons mòbils de Xiaomi estan orientats, segons Stanton, al públic massiu, i és que el preu mitjà de venda dels dispositius és un 40% més barat que la tecnologia de Samsung i un 75% respecte als productes d’Apple.

Apple és la principal damnificada de l’ascens de Xiaomi. Els creadors de l’iPhone cauen una posició al rànquing i se situen com a tercers fabricants mundials de smartphones amb una quota de mercat del 14%. El més preocupant, però, és que la companyia amb seu a Cupertino (Califòrnia) només creix un 1% respecte al segon quadrimestre de 2020, convertint-se en la tecnològica que menys s’expandeix d’entre les cinc principals del mercat. Oppo i Vivo són la quarta i cinquena classificades amb un creixement del 28% i del 27% respectivament, i ambdues s’emporten un 10% de les vendes internacionals.