Apple referma el seu lideratge en el mercat de les tauletes digitals
El sector creix un 53% entre el primer quadrimestre de 2020 i el de 2021, amb l’iPad de vuitena generació com a dispositiu més popular
Categories:
Les tauletes digitals es mantenen com una alternativa popular a mig camí entre els telèfons mòbils i els ordinadors, especialment en entorns que requereixin alta mobilitat, i la pandèmia ha ajudat a reforçar aquest mercat. D’acord amb l’informe publicat per Counterpoint, firma especialitzada en la recerca sobre la indústria tecnològica global, el sector ha crescut un 53% interanual en enviaments durant el primer quadrimestre de 2021, en un entorn liderat amb contundència per Apple amb els seus iPad i iPad Air.
De fet, Apple no només manté el lideratge que ja ostentava el 2020, sinó que augmenta en set punts percentuals la seva presència al mercat. Segons informa Counterpoint, l’iPad de vuitena generació, llançat l’octubre de 2020, és la tauleta més popular internacionalment, seguida l’iPad Air de quarta generació. De fet, la gamma bàsica d’iPad segueix sent la més popular entre la ciutadania, ja que representa fins al 56% de les vendes de tauletes de la companyia, mentre que els model Air ocupen un 19% dels enviaments i els Pro, un 18%.
La competidora directa de l’empresa liderada per Tim Cook és Samsung, que creix quatre punts percentuals i representa una de cada cinc tauletes del mercat. Lenovo és l’altra empresa que augmenta considerablement la seva presència al sector, passant d’un 5% a un 9% en només un any, mentre que Amazon es manté amb un lleuger increment d’un punt percentual. La part negativa se l’emporta Huawei, que passa de ser la tercera companyia productora de tauletes el 2020, amb una quota de mercat de l’11%, a convertir-se en la cinquena, amb només un 5% del total.