Apple perd usuaris fidels a l’iPhone
La companyia de la poma se situa com a tercera marca segons les preferències dels usuaris espanyols
Categories:
Apple presenta aquest dimarts el la nova versió del seu buc insígnia: l’iPhone 12. La sortida a la llum de les últimes innovacions de la companyia acostumen a ser al setembre, amb l’inici del nou curs escolar i el retorn a la feina després de les vacances, però enguany, amb la pandèmia, s’ha hagut de retardar. I tot i que els més fidels a la marca han esperat amb candeletes l’arribada de la posada en escena del nou telèfon mòbil, cada cop són menys els usuaris disposats a repetir amb l’empresa californiana.
Segons les últimes xifres de la consultora de tecnologia Canalys, Xiaomi encapçala el rànquing de telèfons mòbils més venuts a Espanya, seguida de Huawei, Samsung i Apple. La marca de la poma ha registrat un descens considerable de la seva quota de mercat, que ha passat del 20 al 12% entre l'últim trimestre de 2019 i el primer de 2020.
Apple ha perdut un 8% de la quota del mercat espanyol de telèfons mòbils
L'elevat preu dels iPhone i les alternatives més econòmiques que ofereix el mercat enfront dels dispositius nous són algunes de les raons que expliquen les noves preferències dels usuaris. De fet, crida l'atenció com en el cas dels dispositius recondicionats, els mòbils d'Apple sí que estan sempre entre els més venuts, segons dades del marketplace Back Market, on es pot trobar una secció dedicada al recondicionat certificat per Apple.
Allargar la vida dels telèfons
Un informe realitzat per Strategy Analytics revela que els usuaris triguen cada vegada més a canviar de mòbil. Això vol dir que aguanten amb el mateix telèfon més temps que abans i és més improbable que el canviïn per un altre de nou. El motiu és, principalment, que les diferències entre el seu dispositiu i les novetats del mercat no són suficients com per motivar una nova adquisició. “Actualment els consumidors prefereixen esperar a comprar-se l'últim model de telèfon intel·ligent, ja que al cap de pocs mesos poden aconseguir-lo recondicionat fins a un 70% del que costa el mateix model nou en botiga”, afirma Thibaud de Larauze, CEO de Back Market.
Només el 10% dels usuaris volia canviar-se el mòbil per adquirir el model nou de la mateixa marca
En el cas dels usuaris d'Apple, aquest temps és encara major i triguen almenys 18 mesos a canviar el seu mòbil per un altre de nou. L'estudi apunta també al fet que només el 7% dels enquestats busquen mòbils d'alta gamma.
Una altra enquesta sobre els motius per canviar de mòbil, realitzada l'any passat per l'operador estatunidenc Ting, va revelar que només el 10% dels usuaris que volia comprar un nou mòbil ho feia perquè buscava el nou model. La dada posa de manifest que cada vegada són menys efectives les campanyes de màrqueting i comunicació a l’hora de generar la necessitat de comprar les últimes novetats del mercat.
“Els gegants tecnològics aprofiten l'excusa de la innovació i els avanços de la tecnologia perquè comprem els seus productes, encara que no ens facin falta”, explica De Larauze, “cada vegada es veuran més productes recondicionats pel carrer i menys telèfons que encara funcionen en els nostres calaixos”. El CEO assegura que els hàbits estan canviant i que aquesta nova tendència tindrà també un impacte positiu en la petjada ambiental.