Twitter enterra els ‘fleets’, la seva alternativa a les històries d’Instagram
Els missatges efímers de la plataforma deixaran de funcionar el 3 d’agost i no compliran l’any de vida a l’Estat espanyol
Categories:
La lluita entre les diverses xarxes socials per l’atenció dels usuaris és acarnissada, i força els seus participants a innovar amb nous formats i apostar per les tendències del moment. Aquests moviments, però, no sempre funcionen, i l’exemple més recent el trobem a Twitter. La plataforma de l’ocellet blau ha anunciat que a partir del 3 d’agost eliminarà els fleets, la seva versió particular dels missatges efímers que va popularitzar-se arreu del món gràcies a Snapchat i les històries d’Instagram.
Els fleets són missatges amb una durada de 24 hores que poden contenir textos, imatges, vídeos o gifs, així com reaccions a tuits propis o d’altres persones. Els usuaris poden accedir-hi clicant les imatges de perfil dels comptes de Twitter que n’hagin publicat, que es veuen rodejades per un marc de color, o bé des de la barra horitzontal implementada a la pantalla d’inici a l’aplicació per a mòbils.
we're removing Fleets on August 3, working on some new stuff
— Twitter (@Twitter) July 14, 2021
we're sorry or you're welcome
Twitter, que enguany ha celebrat el seu 15 aniversari, va implementar els fleets per primera vegada el març de 2020 al Brasil, Itàlia, Corea del Sud i l’Índia, però no van arribar a la resta del món fins al novembre d’aquell any. Així doncs, l’aposta pels missatges efímers no ha arribat a complir un any de vida al nostre territori. Segons ha comentat l’empresa en un tuit, “no hem vist l’increment que esperàvem en el nombre de noves persones que s’unien a les converses a través dels fleets“, raó per la qual han optat per tancar el servei i destinar els esforços als altres continguts de la xarxa social.
No és la primera vegada que Twitter desisteix en el seu intent per apostar per nous formats. El 2015, la companyia va adquirir Periscope per 86,6 milions de dòlars amb la intenció d’establir-se com a líders dels vídeos en directe, i el 2016 ja s’havien superat els 200 milions d’emissions. Amb tot, la plataforma es va veure superada per les seves competidores, i finalment va cessar els seus serveis el passat mes de març.