El comerç electrònic s’estandarditza en els dispositius mòbils

Més del 75% de la població espanyola utilitza telèfons i tauletes per fer compres en línia, dominades per la moda, la bellesa, el ‘delivery’ i la tecnologia

Redacció

Les compres en línia es fan cada vegada més des de dispositius mòbils, segons IAB Spain
Les compres en línia es fan cada vegada més des de dispositius mòbils, segons IAB Spain | Mohamed Hassan / Pixabay

Tres de cada quatre internautes ja utilitzen els dispositius mòbils per fer compres en línia. Aquestes són les dades que recull el nou informe del fòrum de la indústria publicitària espanyola IAB Spain, que analitza el comportament de la població amb els telèfons intel·ligents i les noves tecnologies. L’estudi deixa clara l’expansió d’aquestes eines electròniques, atès que el 96% afirma disposar d’un smartphone, el 78% té un ordinador portàtil i el 70% una tauleta digital.

El comerç electrònic és ja una realitat en la societat espanyola: el 2020 el sector va facturar un total de 51.600 milions d’euros al global de l’estat. D’acord amb l’informe d’IAB Spain, la moda, la bellesa, el delivery i la tecnologia són els sectors més populars en aquesta metodologia, de la qual els usuaris destaquen com a principal avantatge el fet de “poder fer-ho en qualsevol moment”. L’ús d’aplicacions de pagament digital encara no està tan estès entre la població, però la més utilitzada, Samsung Pay, ja supera el 24% d’ús. La següent classificada és Google Pay, amb un 19%, i la segueixen Caixabank Pay (14%), Twyp Cash (8%) i Apple Wallet (3%).

Una població interconnectada

D’acord amb l’estudi, els espanyols inverteixen una mitjana de tres hores i 16 minuts al dia al consum multidispositiu, el 55% del qual està dedicat als telèfons. Els portàtils representen un 33% de l’ús, i les tauletes, un 11%. La interconnexió entre els dispositius és també una realitat assentada a l’Estat, i és que el 85% dels usuaris de telèfons intel·ligents i el 59% dels propietaris de tauletes els tenen vinculats a almenys una altra eina electrònica.

Els assistents de veu són una altra de les tecnologies que guanya pes amb els anys, i segons IAB Spain, el 56% de les persones ja els utilitza, una xifra que creix cinc punts percentuals respecte al 2019. El dispositiu per excel·lència per utilitzar-los són els smartphones, que representen el 68,1% de persones que fa servir aquests serveis. Els segueixen els altaveus intel·ligents, amb un 36,3%; les tauletes, amb un 16,8%, i les televisions connectades, amb el 16,3%.

D’altra banda, una de les conseqüències de la digitalització accelerada de la pandèmia ha estat l’assentament definitiu dels codis QR en el nostre dia a dia. Segons l’informe, el 98% de la població els coneix i el 54% els utilitza sovint o ocasionalment. En aquest sentit, les cartes de bars i restaurants són l’ús més popular amb una gran diferència, ja que representen el 55% de les activitats dels codis QR. L’accés a informació ampliada (27,8%), les descàrregues de cupons (27,4%) i les connexions a xarxes wifi (22,3%) són els següents usos més freqüents.