Amazon, en el punt de mira de la CE per abús de les dades dels venedors
L’organisme europeu acusa la companyia de comerç electrònic d’utiltzat indegudament la informació dels actors que operen a la plataforma
Categories:
La Comissió Europea (CE) presentarà càrrecs formals contra Amazon pel tracte de la plataforma de comerç electrònic cap als venedors que hi operen. La comissària europea de competència, Margrethe Vestager, ha anunciat que la companyia tecnològica té una actitud monopolística i que utilitza les dades de les vendes de tots els actors per competir contra ells.
Després de dos anys d’investigacions, la CE ha conclòs que Amazon “va abusar il·legalment de la seva posició dominant com a proveïdor de serveis de mercat a Alemanya i França”, els dos països amb més activitat per part del gegant del comerç electrònic. El següent pas és obrir una investigació antimonopoli formal per determinar si l’ús d’informació sensible de venedors independents al marketplace va contra les normes de competència de la Unió Europea.
La posició d’Amazon de proveïdor d’una plataforma per vendre i alhora de ser un venedor principal el situa com un competidor més en la cursa.