WhatsApp mantindrà les funcionalitats dels usuaris que no acceptin la nova política de dades
L’aplicació canvia de parer, però seguirà enviant recordatoris sobre l’actualització de les condicions
Categories:
WhatsApp fa marxa enrere i ja no limitarà les funcionalitats dels usuaris que no acceptin la seva nova política de dades, vigent des del passat 15 de maig, tal com estava previst originalment. Aquest canvi de condicions, en cas de ser acceptat pels consumidors, permetia a la plataforma compartir la informació emmagatzemada amb les altres xarxes propietat de l’empresa, essencialment Facebook i Instagram.
La informació coneguda fins avui apuntava que aquells usuaris que no acceptessin la nova política de dades seguirien rebent notificacions i els missatges d’altres persones, però no podrien llegir-los ni contestar-los, així com tampoc obrir nous xats. Aquesta situació es mantindria durant tres mesos en què el compte es mantindria inactiu, fins que el 15 de setembre es desactivaria i eliminaria. Aquest pla, però, ha canviat: “Donada la recent discussió amb diverses autoritats i experts en privacitat, volem deixar en clar que actualment no tenim plans per a limitar la funcionalitat de WhatsApp per a aquells que encara no han acceptat l'actualització”, ha afirmat un portaveu de l’app de missatgeria a ABC.
En el seu lloc, des de l’aplicació se seguiran enviant recordatoris constant sobre l’actualització de les condicions i remarcant els seus beneficis, com la possibilitat de comunicar-se amb companyies que tenen el suport de Facebook. “Esperem que aquest enfocament reforci l'elecció que tenen tots els usuaris sobre si volen o no interactuar amb una empresa”, apunten des de WhatsApp.
Una polèmica estesa en el temps
Aquesta situació no és nova, atès que el canvi en la política de dades de l’aplicació estava previst per entrar en vigor a partir d’aquest gener, però la polèmica generada al seu voltant, que va impulsar altres apps de missatgeria com Signal o Telegram, va portar a l’empresa a ajornar la seva execució per millorar la seva estratègia de comunicació. Aquest moviment va en la línia d’acció dels últims anys de Facebook, que busca integrar el funcionament de les seves diverses xarxes socials i aplicacions, com mostra el nou mètode de verificació en dos passos d’Instagram a través de WhatsApp.