Toddl.co, el Shopify de les activitats per a infants

La plataforma opera com un programari com a servei i com un mercat web per ajudar a l’optimització dels negocis d’extraescolars i a la cerca d’activitats d’interès per a les famílies

Categories:

Aida Corón

Toddl és líder al sector de les activitats per a infants i les extraescolars amb una plataforma que s'ofereix com a mercat web per a les famílies i com a SaaS per optimitzar els negocis
Toddl és líder al sector de les activitats per a infants i les extraescolars amb una plataforma que s'ofereix com a mercat web per a les famílies i com a SaaS per optimitzar els negocis | Toddl

Buscar activitats per als més petits sovint és tota una Odissea. Si no es té mapejat l’entorn proper o es coneixen empreses que ofereixen propostes lúdiques i culturals, o el boca-orella no acaba de funcionar com es desitjaria, la solució més ràpida és recórrer a Google. Aquesta via ho arregla prou bé, però i si fos possible tenir un ventall d’idees diverses en un mateix espai? Aquest és el repte que es va proposar l’equip fundador de Toddl.co, que ha portat al mercat una eina doble: un mercat web per a les mares i pares, i una eina de gestió per als negocis del sector infantil.

La companyia, amb base a Barcelona, va néixer de la mà de la Stephanie Meagher i de la Lorin May, de Montreal (Canadà) i Chicago (Estats Units), respectivament. Ambdues vivien al barri barceloní de Sarrià-Sant Gervasi, on portaven els seus fills a la llar d’infants. Entre converses, es van adonar que tenien dificultats per trobar espais on portar les criatures a passar l’estona, i van decidir unir tota l’experiència professional prèvia de més de 10 anys en el sector de l’emprenedoria, les start-ups, l’educació i el lleure que tenien per crear una nova companyia.

“Pots reservar en línia un restaurant, la perruqueria, experiències en un balneari, i en moltes altres coses, nosaltres necessitàvem al mateix amb les extraescolars”, recorda Meagher, que va començar amb May i una administrativa de l’escoleta dels nens –que va tancar arran de la pandèmia- a fer camí amb Toddl.co el 2021. De la idea inicial de creat un espai on trobar propostes i fer reserves, van virar cap a un model que també integrés un programari de gestió per als proveïdors arran de converses amb clients potencials que els van fer veure que hi havia una falta de digitalització al sector. “Algunes tenien webs, però no totes, i encara menys eren les que tenien per poder fer reserves en línia. Vam veure que a més d’oferir el mercat web, calia ajudar-les a tenir una bona infraestructura i deixar d’utilitzar els papers i els documents d’Excel, calia automatització de debò”, assenyala la cofundadora i CEO.

Meagher: “Pots reservar en línia un restaurant, la perruqueria, experiències en un balneari, i en moltes altres coses, nosaltres necessitàvem al mateix amb les extraescolars”

El resultat de tot plegat és un programari com a servei (SaaS, de l’anglès software as a service) que facilita la gestió del negoci. Permet publicar activitats i reservar-les, i fer-ne el seguiment i facilitar-ne l’organització, però també optimitzar les tasques administratives d’acadèmies centres educatius, campaments i empreses amb ofertes lúdiques i esportives per al públic més menut. Per això, Meagher equipara Toddl.co a Shopify: “El producte central és el programari, amb el qual ajudem a tenir una infraestructura en línia per vendre serveis, però alhora és un espai de reserves i contacte per a usuaris”.

Liderar un mercat en ple creixement

L’empresa ja s’ha posicionat com a líder al mercat amb el catàleg de propostes més gran d’Espanya i l’eina de gestió més popular pels negocis. Disposa de prop de 800 companyies que empren la plataforma i més de 50.000 famílies que ja hi ha accedit. “Vam revolucionar el sector i som ja el primer SaaS d’Europa”, apunta l’altra cofundadora, May, qui afegeix que lluny d’aturar-se en aquest moment reeixit, l’equip treballa en un programari actualitzat que millori aspectes com l’optimització dels webs mitjançant un SEO més eficient, un ús curat de les dades que es recapten dels usuaris i, en un futur, recomanacions d'acord amb els perfils de cada persona. “Es recull informació de valor, però no són dades delicades, sinó dades que ens han d’ajudar a recomanar activitats segons els interessos de cadascú i de l’edat dels nens”, afirma May. Aquesta passa endavant, afegeix Meagher, “és la part que pot ajudar a millorar el negoci i marcar la diferència”.

La start-up va fer un salt qualitatiu l’abril del 2023 amb l’adquisició de BuscaExtraEscolares, la plataforma principal d’acadèmies i proveïdors d’activitats per a nens i adults d’Espanya. D’aquesta manera, Toddl va integrar els prop de 1.600 centres de la companyia barcelonina i els 20.000 usuaris mensuals, i va passar a liderar un nínxol de mercat incipient a tota Europa.

Toddl és el primer programari com a servei a Europa per a les empreses d’activitats extraescolars que ajuda a optimitzar els negocis i a cercar activitats per als infants

Fa aproximadament un any, la companyia va tancar una ronda de finançament de 500.000 euros liderada pel Fondo Bolsa Social amb el suport de BStartup de Banc Sabadell. Amb aquest context, i després de tenir un domini total del territori espanyol, es plantegen un 2025 amb la internacionalització com a objectiu. França seria la primera opció, per contactes que ja tenen al mercat, però també el Regne Unit, per l’idioma. “No tenim al cap un lloc específic, però sí que sabem que volem créixer”, conclou Meagher, i May ho ratifica, recordant que l’únic que els limita és traduir la plataforma: “El model és fàcil de reproduir, només hem d’assegurar que es fa una versió acurada en cada llengua del país on anem”.