Groovify: convertir el teu ‘look’ en una llista de música

Un projecte basat en IA de LCI Barcelona vincula l’aspecte personal d’una persona a través d’una fotografia a uns artistes, grups i corrents determinats

Categories:

Aida Corón

Groovify llegeix la manera de vestir i genera una llista de reproducció amb cançons associades a l'estil personal
Groovify llegeix la manera de vestir i genera una llista de reproducció amb cançons associades a l'estil personal | LCI Barcelona

Cadascú té els seus gustos a l’hora d’escollir la roba, de pentinar-se, de maquillar-se, d’incloure bijuteria... es tracta de muntar un conjunt de peces que formen un look propi i que defineixen cada persona. Però això també passa amb la música, un entorn on l’únic que prima són els gustos personals. L’escola de disseny i arts visuals de LCI Barcelona ha creat un projecte que utilitza tota la informació relativa a l’aspecte personal i el converteix en llistes de música personalitzades. Batejat com Groovify, va veure la llum al Sónar+D, bressol de la tecnologia artística, i es troba ara en una fase de replantejament per enfrontar una possible sortida al mercat com a opció per entreteniment en esdeveniments d’oci i cultura.

La idea va sorgir davant la possibilitat de participar en el festival barceloní. “Volíem que fos un projecte que unís totes les disciplines de l’escola, des de moda fins a disseny gràfic, i vam plantejar amb els docents el desenvolupament d’una app que llegís els codis de vestir a partir d’una fotografia per generar una playlist que encaixés amb com et defineix la roba”, explica el vicepresident de LCI Education a Europa, Alessandro Manetti.

La IA associa determinades peces de roba i estils a artistes o grups musicals d'anys anteriors per fer una proposta d'acord a l'aspecte

La solució es basa en una intel·ligència artificial pròpia que associa totes les variables possibles per convertir-les en un relat sobre cada persona i vincular-les a un estil musical o a unes cançons determinades. En el seu llançament, en el marc dels 30 anys del Sónar, els artistes i grups incorporats a la base de dades eren noms que aquestes tres dècades han participat al festival, però ara l’equip treballa per incorporar més noms i convertir la plataforma en una eina més transversal.

Dividida en dues parts, Groovify capta en una primera fase tota la informació fent una fotografia a la persona interessada. A partir d’aquí, els algoritmes van per feina i generen els resultats, que es poden visualitzar en una mena d’hemicicle immersiu que reprodueix 30 segons d’una cançó de la llista i mostra una portada generada al moment per a un hipotètic disc. “Volíem fer un tribut als vinils, que ara han tornat, però també intentar fer-nos un lloc com a possible eina per crear portades inèdites ara que aquest format està renaixent”, apunta Manetti.

Pensar en què ser de grans

La bona acollida que va tenir la iniciativa va agafar desprevinguts els creadors, que fins i tot tenen al darrere un possible inversor: “Ens va contactar per saber si podria escalar en una start-up, cosa que no havíem plantejat. Ara estem desenvolupant la versió 2.0 que vagi més enllà de la base de dades d’artistes del Sónar i que pugui utilitzar Spotify o altres plataformes massives”. Aquesta versió millorada també ha de poder llegir el maquillatge, l’expressió facial, el pentinat o la barba, que són elements que “aporten molta informació per fer una proposta molt més acurada”, afegeix.

A més a més de ser una proposta adequada per aportar valor afegit a festivals i altres propostes cultural, Manetti també pensa a vendre el producte a les marques: “Es podria oferir un llista de reproducció als clients que surten d’una botiga de roba nova, així tindria també una proposta musical nova segons el que s’hagi comprat”. Tot i que les possibilitats són àmplies, insisteix a dir que, fins al moment, és un “experiment” i que el primer pas és millor la solució.