Les màquines connectades i la intel·ligència artificial dibuixen el 2030

La ciutadania preveu que els robots permetin automatitzar les tasques més feixugues i els alliberi per dedicar-se a tasques de valor afegit

Redacció

Els robots alliberen els professionals de tasques bàsiques
Els robots alliberen els professionals de tasques bàsiques | Cedida

El futur que els consumidors s’imaginen té un element clau: la intel·ligència artificial (IA). Aquesta nova tecnologia ha de permetre extreure tot el rendiment de noves connexions com el 5G i una comunicació més efectiva entre dispositius i màquines connectades, com també la creació de serveis que poden superar amb escreix les experiència de la banda ampla actual i millorar l’experiència dels usuaris.

Segons la desena edició de l’informe Consumer Lab: les 10 tendències de consum més populars per al 2030 elaborat per Ericsson, la societat té la concepció que l’arribada de la IA, en termes generals, suposarà una automatització que permetrà que els humans dediquin el seu temps a tasques de valor afegit i puguin millorar la seva qualitat de vida. Així, els investigadors de la companyia han pogut identificar quines són les tecnologies que s’espera que desputin en la pròxima dècada.

Bots corporals: el 76% dels consumidors creu que apareixeran vestits intel·ligents que ajudaran a mantenir la postura corporal correcta.

Àngels de la guarda: tres quartes parts creuen que sorgiran guardians de la privacitat que permetran eludir les càmeres de vigilància i evitaran les intrusions electròniques.

Bots comunitaris: el 78% creu que els serveis de vigilància electrònica alertaran el veïnat davant la presència d'intrusos.

Bots de sostenibilitat: en el futur, les condicions meteorològiques seran extremes. El 82% creu que els dispositius compartiran dades i advertiran en cas de pluja intensa o onades de calor locals.

Oficines a casa: treballar a casa sense interrupcions. El 79% creu que els altaveus intel·ligents projectaran murs que cancel·lin el soroll al voltant de l'espai destinat a l'oficina a casa.

Bots explicatius: més de vuit de cada 10 prediuen sistemes de gestió financera automatitzats que explicaran com gestionen les seves inversions.

Connectivitat fluida: segons el 83% dels consumidors, apareixeran localitzadors de senyals intel·ligents que podran guiar-li als punts de connectivitat òptims.

Bots malvats: el 37% dels usuaris de realitat augmentada i realitat virtual desitgen tenir un robot maligne per a entrenar-lo i cometre robatoris o atacar altres persones.

Creadors de contingut: les màquines crearan contingut. El 62% creu que les videoconsoles crearan jocs originals basats en les seves partides.

Bots entremetedors: al voltant de set de cada 10 creuen que les màquines de IA aplicades a les xarxes socials entendran la seva personalitat i crearan un cercle d'amistats que afavoreixin el seu benestar mental i físic.