L’edició 2025 del MWC va generar un impacte econòmic de 561 MEUR i va crear 13.000 feines a temps parcial
En total, van passar per Fira Gran Via Barcelona més de 109.000 persones de 205 països diferents
Categories:
El Mobile World Congress (MWC) 2025 ha generat un impacte econòmic a Barcelona d’uns 561 milions d’euros (MEUR), segons ha anunciat aquest divendres la GSMA (Global System for Mobile Communications Association). Aquesta xifra representa un augment pel fa a l’edició del 2024, de 502 MEUR i, durant aquest mes de març, van passar per Fira Gran Via més de 109.000 assistents de 205 països diferents. A més, es van arribar a crear uns 13.000 llocs de feina a temps parcial.
En el balanç, també s’ha informat que dels 1.200 ponents i líders d’opinió que van passar pel recinte, un 41% del total eren dones. Aquest percentatge baixa respecte al total d’assistents, on representa el 27%. Per altra banda, durant els quatre dies de congrés es van presentar més de 1.000 empreses emergents, amb 380 ponents i més de 900 inversors amb fons col·lectiu per un total de 60.000 milions d’euros, en la secció dedicada a les start-ups, el 4YFN (4 Years Form Now).
Tot i que el MWC és ara un esdeveniment que va més enllà de la telefonia mòbil, aquest sector representa el 56% de les indústries que hi van estar presents. Alhora, va servir per reunir 188 delegacions de 148 països, 40 organitzacions intergovernamentals, 66 ministres i 111 responsables d’autoritats reguladores. De fet, la meitat dels 109.000 assistents responien a un nivell directiu o superior.
Una exposició on veure les innovacions
Des de divendres 13 de juny i fins al 31 d’agost, el MWC exposa al Palau Robert de Barcelona les obres d’art presentades en l'última edició. D’entrada gratuïta, Simbiòpolis pretén ajudar a reflexionar sobre la relació de la tecnologia amb la ciutat, la natura i les persones. L’exposició repassa avenços com els que aborden l’envelliment de la població, la qualitat de l’aire i els models de consum responsable; però també com funciona la computació de dades, la robòtica i la realitat virtual. Tot això es complementarà amb taules de debat, tallers familiars i conferències d’experts.