La Fundació .cat canvia de marca i es transforma en Accent Obert
L’entitat busca seguir sent útil en un escenari qualificat de complex i volàtil i disposar de noves eines digitals
Categories:
La Fundació .cat ha presentat aquest dilluns un canvi de marca sense perdre de vista els seus objectius fundacionals: convertir-se en una infraestructura cívica de nova generació al servei de l’ecosistema digital catalanoparlant. Això inclou una transformació del nom després de 20 anys i, a partir d’ara, l’entitat es coneixerà com a Accent Obert. Aquesta modificació, segons expliquen des de l’organització, es deu al fet de disposar de noves eines per seguir sent útils en un escenari més complex i volàtil.
“No som gestors d’un domini, defensem una cultura i decidim canviar la marca”, ha comentat la Fundació, “el .cat era una marca molt valuosa, però és un domini”. El canvi s'ha anat treballant des de fa més d’un any i mig i l’objectiu no és altra que seguir defensant el català a internet. Així i tot, es vol redefinir la missió i disposar de noves eines per seguir sent útils per a la ciutadania.
La transformació a Accent Obert s’estructura, a partir d’ara, al voltant de quatre àmbits d’acció principals: promoure el talent i contingut digital en català, facilitar eines i recursos per viure en català en l’àmbit digital, defensar els drets digitals dels catalanoparlants i gestionar infraestructures digitals pròpies, com el domini .cat. D’aquesta manera, es vol posar l’accent en debats socialment rellevants.