Barcelona acull l’Agentforce World Tour, els agents IA que redefineixen el negoci
Entre les potencialitats que presenta aquesta eina algorítmica hi ha la millora de la productivitat, la creació de noves experiències o l’impuls dels equips de treball
Categories:
La intel·ligència artificial (IA) és ja un element més en el dia a dia de moltes companyies i està redefinint el concepte de negoci. Aquest és el punt de partida de la jornada que ha acollit el Palau de Congressos de Barcelona aquest 28 de maig batejada com a Agentforce World Tour Barcelona, de la companyia Salesforce. Al llarg del dia han passat per Fira Montjuïc fins a 1.800 professionals i 15 empreses han exposat com els agents IA estan transformant les seves rutines de treball.
Companyies com Aigües de Barcelona, Grifols, Bon Preu o Seat han exposat les seves solucions que ja apliquen els sistemes d’algoritmes, sigui en matèria de ciberseguretat, de màrqueting o millorant els CRM (gestors de relació amb els clients). Més enllà de ponències i demostracions, els assistents han pogut experimentar l’eina en primera persona creant un agent personalitzat de la mà dels experts i veure quines són les seves aplicacions pràctiques per tal de millorar la productivitat, potenciar els equips i crear noves experiències.
Agents IA per institucions financeres
Una de les solucions que s’han presentat és l’Agentforce aplicat als serveis financers, un conjunt de plantilles d’agents IA predefinides que automatitzen tasques clau com l’atenció al client, la revisió d’inversions, la substitució d’una targeta de crèdit o la presentació d’opcions de préstecs rellevants; per exemple. Aquest sistema té com a principal objectiu reduir la càrrega administrativa per tal de destinar més temps a activitats de més valor afegit, com la interacció amb els clients. D’aquesta manera, bancs, asseguradores i gestors patrimonials no desatenen la interacció personal.
L’eina es basa en dades, el flux de treball i els controls de compliment normatiu de les organitzacions i permeten als treballadors i als agents intel·ligents operar en una plataforma unificada. Entre les potencialitats anunciades, hi ha el seguiment automatitzat de relacions amb els clients, la resolució de sol·licituds de serveis rutinaris i simples o l’anàlisi detallada de productes com préstecs. En aquest últim cas, per exemple, el sistema recopila tots els detalls i ofereix solucions per tal que els empleats se centrin a tasques concretes com revisar les sol·licituds, gestionar excepcions o finalitzar els tràmits.