Neix Llista, una eina per visibilitzar els creadors de continguts en català
El rànquing es basa en algoritmes propis i té en compte tres variables com són l’abast, la qualitat i el debat generat
Categories:
La Fundació.cat i La Fera han presentat aquest dijous Llista, una eina que classifica i reconeix els creadors de contingut que utilitzen el català com a llengua principal a les xarxes socials. La plataforma té com a objectiu donar visibilitat i mesurar l’impacte real a TikTok, Instagram i YouTube. Els rànquings es basen en algoritmes propis i transparents i, per aconseguir les mètriques, s’han tingut en compte tres variables principals: l’abast (el nombre de visualitzacions), la qualitat (les interaccions amb m’agrades i comparticions) i el debat (els comentaris generats). A partir d’aquí, cada influencer rep una puntuació i un índex de rellevància sobre 1.000 punts.
Fins ara la llista compta amb 803 creadors i els organitza en dues grans classificacions: els líders, que són els perfils més consolidats i influents; i els emergents, que destaquen pel seu creixement recent i potencial. Per altra banda, permet navegar i categoritzar continguts com aquells vinculats a l’educació, l’estil de vida, l'esport, la cultura o la salut. També dona la possibilitat de veure el perfil detallat d’un creador i conèixer les seves mètriques detallades. En general, durant el primer trimestre de l’any s’han fet 19.200 vídeos en català i s’han aconseguit 207 milions d’impressions.
L’objectiu dels creadors de Llista, Fundació.cat i La Fera, és oferir una llista dinàmica i no centrar-se sempre en aquells que ja tenen molts seguidors. Per formar part del rànquing, els perfils han de complir una sèrie de criteris com publicar majoritàriament en llengua catalana, tenir una activitat regular, aportar contingut propi i no ser perfils institucionals o de finalitat comercial.
La voluntat dels impulsors, com ha explicat el membre de la plataforma, Albert Lloreta, és que aquesta sigui una eina útil per a les marques i administracions que ja inverteixen en el sector digital de Catalunya, però també per aquelles que encara no s’han atrevit. Així es pot demostrar l’impacte real que es pot assolir i ordenar els creadors per tal de facilitar part de la feina en el moment d’escollir.