L’ús de la IA per comprar creix un 45% en un any
Les dades s’expliquen gràcies a la consolidació en segments de la població com la generació X i els ‘baby boomers’
Categories:
Els consumidors espanyols cada cop usen més la intel·ligència artificial (IA) a l’hora de comprar. Segons un estudi elaborat per la plataforma tecnològica financera Adyen, ha crescut un 45% respecte a l’any anterior tot i que les botigues físiques continuen sent el destí preferit pels compradors. Aquest impuls s’explica, en part, gràcies a la consolidació en la generació X (els nascuts entre els 60 i els 70), amb un 48%; i els baby boomers (aquells nascuts entre la dècada dels 50 i dels 60), amb un 64%.
Poc més d’un terç (35%) dels enquestats reconeix que fan servir la IA per comprar i, entre les explicacions més comunes, hi ha que aquesta tecnologia els aporta una inspiració a l’hora d’escollir una peça de roba, menjar o altres productes. De fet, l’ús dels algoritmes va a l'alça clarament en el sector del comerç, com confirma la dada que un de cada deu consumidors (11%) l’han usat per primera vegada en l’últim any i que més de la meitat (55%) afirmen que estan predisposats a fer-la servir en un futur.
Una altra de les conclusions d’Adyen és que els compradors espanyols continuen apostant per les botigues físiques, amb un 44%, seguit dels que prefereixen els canals en línia, amb un 19%. El principal argument d’això segueix sent la necessitat de veure el producte, d’emprovar-lo i adquirir-lo immediatament. Pel que fa a l’ús de les xarxes socials per fer tots els processos de compra, tres de cada deu afirmen que ja les ha fet servir, un costum que s’ha anat consolidant amb el pas dels anys.