Les denúncies i reclamacions rebudes per protecció de dades creixen un 85% des del 2022
L’APDCAT rep 406 denúncies per vulneració de normatives durant el 2024, un 39% que l’any anterior
Categories:
L'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) va rebre 1.139 denúncies i reclamacions durant el 2024, una xifra que suposa un 35% més que l’any anterior i un 84,6% més que el 2022. L’entitat associa aquest “creixement exponencial” no a un augment dels casos, sinó a l’increment de la conscienciació ciutadana sobre els drets i obligacions vinculats a la privacitat de les dades personals.
Del total de casos rebuts per l’APDCAT, 407 eren denúncies vinculades a la vulneració de la normativa de protecció de dades, un 39% més que el 2023. Per la seva banda, les reclamacions de tutela de drets tramitades per l’entitat han crescut un 55% durant el 2024, fins als 232 casos. Aquestes actuacions fan referència a les persones que volen exercir els seus drets d’accés, rectificació o retirada de dades davant de diverses entitats, però que no reben resposta o no ho fan en el termini necessari.
Del total de peticions rebudes per l’APDCAT que entraven dins de les seves competències, l’organisme ha dictat un total de 443 resolucions, un 23% més que el 2023 (361). D’aquestes, les més comunes han estat els procediments de tutela de drets (186), seguides per les resolucions d’arxivament de denúncies (135) i pels procediments sancionadors tancats (112). De manera més minoritària, també s’han arxivat sis denúncies amb trasllat d’actuacions a altres autoritats i no s’han admès quatre actuacions de procediment de tutela de drets.