L’Agència de Ciberseguretat obre un canal de WhatsApp per enviar avisos i alertes
La nova via de contacte complementarà les comunicacions a la pàgina web i a les xarxes socials de l’entitat, que també ha obert una bústia per denunciar ciberestafes
Categories:
L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha posat en marxa una prova pilot basada en un canal d’avisos i alertes de ciberseguretat a través de WhatsApp, al qual ja pot accedir la ciutadania lliurement. L’eina es presenta com una alternativa a les alertes que l’agència ja comunica a través del seu portal web, un espai on a partir d’ara la població també podrà comunicar les ciberestafes que detecti pel seu compte.
Tot i que el canal es va crear el mes d’octubre i s’hi publica regularment des de finals de febrer, ha estat aquest dissabte que l’Agència de Ciberseguretat ha anunciat públicament el seu llançament, i en el moment d’escriure aquesta notícia ja compta amb més de 6.000 seguidors. Les comunicacions són les mateixes que l’entitat fa al seu portal web i a les seves xarxes socials, però amb l’afegit que WhatsApp permet activar les notificacions perquè els avisos arribin de manera instantània. “La primera línia de defensa contra el cibercrim és estar ben informats i conèixer els aspectes bàsics per evitar enganys”, ha remarcat la directora de l’Agència de Ciberseguretat, Laura Caballero.
Paral·lelament al canal de WhatsApp, l’Agència de Ciberseguretat també ha posat en marxa un formulari perquè qualsevol persona pugui comunicar els intents d’estafes que detecti pel seu compte. Per fer-ho, només cal introduir nom, cognoms i correu electrònic com a mètode de contacte, una descripció del cas i el canal pel qual s’ha rebut la ciberestafa, a més a més d’una imatge o captura de pantalla. “El canal servirà per estar al dia de les estafes que ens poden arribar en qualsevol moment, mentre que la bústia serà una eina on tothom es podrà dirigir per comunicar una ciberestafa”, ha explicat Caballero.