JORDI.AI, l’aplicació gironina que ajunta ChatGPT, Gemini, DeepSeek i Claude en un sol servei

El xatbot ofereix accés, gratuït i de pagament, a set models generatius diferents, i permet canviar entre ells a mitja conversa

Categories:

Marc Vilajosana

JORDI.AI ajunta en una única plataforma set dels principals models generatius de llenguatge del mercat
JORDI.AI ajunta en una única plataforma set dels principals models generatius de llenguatge del mercat | MetaData

La cursa per capitanejar el mercat de la intel·ligència artificial generativa comporta el sorgiment de nous models de forma periòdica amb què professionals i usuaris han d’experimentar per determinar quin encaixa millor amb les seves necessitats. Si a finals de gener DeepSeek trasbalsava la indústria amb un model especialment optimitzat, ara són X AI i OpenAI els qui preparen el terreny amb l’acabat d'estrenar Grok 3 i l’imminent GPT-4.5. “Cada vegada es treuen més models, més bons i especialitzats en certes coses, i internament estàvem farts d’haver de tenir comptes pro per a tots els grans proveïdors”, reconeix el fundador de la consultora tecnològica gironina Solucions de Ciència de Dades, Gerard Giménez Adsuar. Aquest sentiment, i la inspiració d’alguns projectes que ja s’estan tirant endavant als Estats Units, ha estat el que ha motivat l’empresa per crear JORDI.AI, una plataforma digital que incorpora dins seu fins a set models de llenguatge de les principals companyies del sector.

A JORDI.AI, els usuaris podran tenir converses amb tres models d’OpenAI (GPT 4o mini, o3-mini i GPT 4o), dos de DeepSeek (DeepSeek Chat i DeepSeek Reasoner), Gemini 2.0 de Google i Claude 3.5 Sonnet d’Anthropic. La interfície és similar a la de qualsevol d’aquests xatbots, amb un històric de xats al lateral i l’espai central dedicat a la conversa actual, amb la diferència que compta amb un menú desplegable que permet triar el model amb el qual interactuar. “Quan parles amb un model, en una mateixa conversa, constantment li vas enviant tot l’històric de la conversa com a prompt, i cada vegada la pregunta és més llarga. El que hem implementat és que pots canviar de model en la mateixa conversa i li envies tot l’històric”, explica Giménez, una funcionalitat que pot servir per aprofitar els avantatges de cada model particular. Així, l’usuari pot iniciar una conversa amb Gemini per poder aprofitar la seva vinculació amb el cercador de Google per captar informació, per després canviar a o3-mini o DeepSeek per treure suc de les seves capacitats de raonament.

Giménez: “Quan parles amb un model, en una mateixa conversa, constantment li vas enviant tot l’històric de la conversa com a ‘prompt’, i cada vegada la pregunta és més llarga. El que hem implementat és que pots canviar de model en la mateixa conversa i li envies tot l’històric”

L’eina s’ofereix amb un pla gratuït limitat a 100 preguntes mensuals i accés a quatre dels set models de llengua, i un pla de pagament per nou euros mensuals, amb un límit de 1.500 preguntes i accés als tres models de pagament (GPT 4o, DeepSeek Reasoner i Claude 3.5 Sonnet). “Durant un mes i mig d’ús intern hem estat veient quin és el nostre consum per estimar què és el que gastem i determinar un preu. Els usuaris es poden estalviar un 50% del que paguen per ChatGPT i, a més, accedir a altres models”, comenta Giménez. El sistema està preparat per integrar els nous models tan bon punt es posin a disposició per als desenvolupadors, tot i que deixa clar que la intenció és “fer una mica de filtre” entre les diverses opcions del mercat, amb la voluntat de “poder guiar la gent en els àmbits en què cada model va bé”.

Concentració i comoditat per un sector en expansió

Amb just una setmana de vida, la plataforma es troba encara en una fase de prova i error, però ja ha aconseguit cridar l’atenció del públic. Durant les primeres 24 hores, JORDI.AI va atraure més de 200 usuaris, i ara per ara ja compta amb diversos subscriptors. “Un ús molt freqüent que tenim són estudiants que estan aprenent a programar”, assenyala Giménez, una funcionalitat per què Claude 3.5 Sonnet és especialment útil. “No m’ha sorprès, jo pagava abans tres subscripcions diferents i ho he cancel·lat perquè ho tinc tot centralitzat aquí”, afegeix. El fundador de Solucions de Ciència de Dades creu que la plataforma pot ser especialment útil tant per a professionals informàtics com per a persones que es dediquin a escriure i recopilar informació a internet, com ara periodistes o advocats. En definitiva, el client potencial és “la gent que ja paga per aquestes aplicacions”, als quals ofereixen una solució centralitzada i més econòmica.

Giménez admet que és “el primer escèptic” de l’èxit que pugui tenir JORDI.AI, atès que es tracta d’un mercat en constant evolució i no es pot preveure què faran les grans empreses que el dominen. Amb tot, el professional té clar que “els models de llenguatge són la tecnologia més revolucionària que ha passat aquest segle XXI”, ja que “abans teníem la informació a internet, però no podíem interpretar-la com si tinguéssim doctor especialitzat a la butxaca”. De moment, la intenció és continuar millorant l’eina amb una funcionalitat que han demanat ja diversos usuaris: la possibilitat d’afegir carpetes senceres de documentació, amb fotografies, PDF i arxius de Word i Excel, amb què poder interactuar a través del xat. “És la nostra prioritat, perquè tothom que és un professional i vol anar de cara a barraca és el que demana”, confirma. Mentrestant, una altra de les incorporacions que es preveuen és la traducció de la interfície al català (d’entrada, s’ha llançat només en anglès), ja que la majoria d’usuaris provenen de Catalunya, i en un futur, si es registren prou visites, també en castellà.