El MWC aspira a superar els 101.000 visitants de 2024 amb 1.200 ponents i la IA com a protagonista
Més de 2.700 empreses es reuniran a Barcelona entre el 3 i el 6 de març en una edició que incorpora tecnològiques asiàtiques com Alibaba Cloud, China Unicom o Tencent Cloud
Categories:
Ja fa anys que el Mobile World Congress (MWC) va molt més enllà dels telèfons intel·ligents i es presenta com l’esdeveniment més important del món de la connectivitat, un àmbit en què la intel·ligència artificial cada vegada guanya més pes. Així serà també en la nova edició del congrés, que se celebrarà del 3 al 6 de març al recinte Gran Via de Fira de Barcelona (tot just un mes després de l’ISE) amb l’objectiu de superar els 101.000 visitants de l’any passat i generar un impacte econòmic d’entre 540 i 550 milions d’euros. “Esperem que tot sigui millor i més gran”, ha desitjat el director general de la GSMA, Mats Granryd, durant la roda de premsa de presentació de la que serà la seva darrera edició del MWC al càrrec. Un relleu que, ha avançat, no canvia el compromís entre l’entitat organitzadora i les administracions públiques de mantenir la fira a la capital catalana fins a 2030 i renovar-la automàticament si tothom hi està d’acord.
L’ambició de creixement del MWC de 2025 es percep de primeres en les xifres: més de 2.700 empreses ja han confirmat la seva assistència a la fira de connectivitat més gran del món, amb grans noms com Huawei, Samsung, Meta o Google, que presentaran innovacions com ara robots, pantalles transparents i dispositius voladors. Els organitzadors han confessat que tenen pocs detalls del que es podrà veure dins dels vuit pavellons del recinte de Gran Via perquè les empreses no volen avançar què presentaran. Un dels pocs avançaments és el projecte de Nokia i Elmo Cars, on es farà una demostració de conducció remota d’un cotxe ubicat a Finlàndia. El que sí que s’ha avançat és la importància creixent que les empreses asiàtiques tindran en l’esdeveniment. A més a més d’habituals amb grans estands com Xiaomi, SK Telecom o la ja mencionada Huawei, enguany s’incorporaran com a expositors firmes com Alibaba Cloud, China Unicom, KYOCERA o Tencent Cloud. També assistiran al Mobile per primera vegada la madrilenya Indra, l’anglesa SquareTrade, l’alemanya Siemens o les estatunidenques Databricks, KDDI Spherience, Liberty Global, TransUnion i Ubiquiti.
Les conferències són l’altre gran plat del menú, i els visitants tindran per escollir: el programa inclou fins a 1.200 ponents internacionals, dels quals el 40% seran dones i un 30% seran experts d’indústries adjacents a la telefonia mòbil. Entre els noms destacats es troben l’informàtic teòric alemany Jürgen Schmidhuber, considerat un dels precursors de la intel·ligència artificial moderna; el cap executiu de Lenovo, Yang Yuanqing; el fundador de Mistral AI, Arthur Mench; la consellera delegada de l’empresa sanitària especialitzada en serveis virtuals per dones Maven, Kate Ryder, o la directora executiva de B Team, Leah Seligmann. Les seves conferències es repartiran entre 19 escenaris diferents, dels quals l’organització ha destacat el Districte de Conferències, una zona amb quatre espais que portaran el nom d’inventors clau en la història de la tecnologia: Katherine Johnson, científica espacial que va jugar una tasca essencial per l’arribada a la Lluna; Guglielmo Marconi, inventor la ràdio sense fils; Alan Turing, pare de la informàtica moderna per les innovacions en computació i intel·ligència artificial, i Hedy Lamarr, figura clau per la invenció de tecnologies sense fils com el wifi o el Bluetooth.
El talent digital té ara el seu propi congrés
Una de les novetats de l’edició d’enguany serà la celebració d’un congrés de talent tecnològic al recinte de la Fira de Montjuïc, el Talent Arena, organitzat per la fundació Mobile World Capital Barcelona i la GSMA. La trobada de desenvolupadors, programadors i empreses tecnològiques serà del 3 al 5 de març i també aplegarà 200 experts com el cofundador d’Apple, Steve Wozniak, o el vicepresident de Producte de Google, Xavier Amatriain. L'entrada serà gratuïta i els assistents tindran l'oportunitat d'acudir dijous 6 de març al congrés de mòbils, que se celebrarà en paral·lel al recinte de Gran Via, però que durarà un dia més.
Pel que fa al congrés de les empreses emergents, el 4 Years From Now (4YFN), tornarà a situar-se al recinte de Gran Via de l’Hospitalet. “És el lloc de les idees, on les start-ups i els innovadors es troben i neix la nova generació d’unicorns”, ha dit la cap de màrqueting de la GSMA, Lara Dewar. Aquest any també repetirà l’aposta per a desconnectar i fer networking després de les hores punta de la fira, el Beat Barcelona, que oferirà actuacions musicals diàries i degustació de tapes locals.