Google Maps incorpora els informes d’incidències dels usuaris de Waze

Els usuaris d’ambdues aplicacions podran veure les alertes de la comunitat de l’altre programari, començant amb els avisos sobre presència policial

Categories:

Redacció

Google va comprar Waze el 2013 per 1.100 milions de dòlars
Google va comprar Waze el 2013 per 1.100 milions de dòlars | Henry perks (Unsplash)

Google Maps és l’aplicació de navegació més emprada a l’estat espanyol, amb un 91,6% d’ús segons assenyala el darrer Panel de Hogares de la CNMC, però Waze manté una sòlida segona plaça, amb un 10,2% dels usuaris. Una de les raons que explica la seva resistència és el mapa col·laboratiu que ofereix sobre incidències i retencions a les carreteres basada en els informes dels mateixos usuaris, una funcionalitat que ara també incorpora l’aplicació de Google.

La notícia es va donar a conèixer a finals de juliol, quan Google va anunciar diverses millores a l’aplicació, entre les quals destacava la compartició d’alertes entre usuaris de Waze i de Google Maps, que començaria a aplicar-les a la seva aplicació. La informació, confirmada per la directora de comunitat de Waze, Danit Tubi, en un comunicat, assenyalava que les alertes anirien acreditades a l’aplicació des d’on l’usuari l’hagués feta. Ara, segons ha avançat el portal 9to5Google, Google Maps està començant a implementar la funcionalitat, com ja han mostrat alguns usuaris de Reddit.

D’entrada, les primeres alertes que s’estan començant a mostrar a Google Maps són les de presència d’agents policials fent controls a les carreteres, una informació que els usuaris que les reben poden validar com a correctes o no. S’espera que, de cara al futur, s’implementin les altres tipologies d’avisos que poden assenyalar els usuaris de Waze, com ara les retencions, els accidents o altres perills viaris.

La implementació de les alertes de Waze a Google arriba 11 anys després que la multinacional assentada a Mountain View comprés l’aplicació de navegació per 1.100 milions de dòlars, la que aleshores va ser la compra més cara de la companyia.

Etiquetes