Un 7% dels espanyols ja fa servir xatbots de manera habitual

Més d’un 23% dels internautes ha provat en alguna ocasió l’ús d’eines com ChatGPT, però un 4,5% no les ha tornat a utilitzar

Categories:

Redacció

Un de cada cinc espanyols ha provat alguna aplicació de xatbots intel·ligents en els darrers sis mesos
Un de cada cinc espanyols ha provat alguna aplicació de xatbots intel·ligents en els darrers sis mesos | Matheus Bertelli (Pexels)

A poc a poc, la intel·ligència artificial generativa es va fent un lloc en el dia a dia de la ciutadania, especialment a través dels xatbots, amb ChatGPT i Gemini com a principals exponents. A l’estat espanyol, ja són un 7% dels ciutadans els que fan servir aquesta classe d’eines de manera habitual, segons recull el Panel de Hogares del segon trimestre de 2024 de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). En total, un 23,6% dels més de 9.000 enquestats reconeix haver emprat algun xatbot en algun moment dels darrers sis mesos, dels quals un 11,7% els ha fet servir de manera ocasional i un 4,5% els ha provat, però ja no els fa servir.

Més habituals són ja els rellotges intel·ligents, uns dispositius que ja fan servir més d’un terç (34,8%) dels usuaris que disposen de telèfon intel·ligent. L’activitat més habitual d’aquestes persones amb el mòbil és emprar serveis de missatgeria en línia, que fan servir diverses vegades al dia més d’un 80% dels usuaris. En aquest àmbit, WhatsApp és clarament el programari que lidera les comunicacions (93,2%), i es troba a molta distància d’altres aplicacions com Instagram (26,2%), Telegram (18,2%) i Facebook Messenger (13,6%). Discord (3,8%) i iMessage (3,2%) presenten a hores d’ara un consum més residual.

Les xarxes socials, el correu electrònic i el visionament de vídeos són les següents activitats que els espanyols duen a terme més habitualment des dels seus telèfons mòbils, seguits per l’escolta de música, els jocs i els serveis de localització GPS. Sobre aquests darrers, Google Maps encapçala en solitari el rànquing amb un 91,6%, amb Waze (10,2%) i Apple Maps (9,7%) com a opcions secundàries i altres de més minoritàries com Bing Maps (2,1%) o OpenStreetMap (1%). Finalment, pel que fa als motors de cerca, Google també s’endú un or fàcil (92,2%), amb la secció ‘altres’ com a segona classificada (5,5%) i seguides per Bing (4,1%), DuckDuckGo (3,6%) i Yahoo Search (2,5%).