La tecnologia triomfa en el Black Friday

La telefonia, la informàtica, els televisors i les videoconsoles es troben entre els productes més venuts durant la campanya que dona el tret de sortida a les compres de Nadal

Categories:

Redacció

Els consumidors esperen trobar grans descoomptes en productes tecnològics en la campanya del Black Friday
Els consumidors esperen trobar grans descoomptes en productes tecnològics en la campanya del Black Friday | Norma Vidal (ACN)

Comprar, però comprar amb descomptes per estalviar uns cales. Això és el que busquen els consumidors que s'estan esperant al Black Friday per fer el clic definitiu a la cistella de compra en línia que fa dies que té preparada o per adquirir els productes que revisa dia rere dia buscant el preu més baix possible. I és que la dèria consumista del mes de desembre ja s’ha estès al novembre, fins al punt que el 87% de les persones habituades a les comandes digitals té clar que farà alguna compra aquest divendres negre, segons l’estudi Hàbits de compra a Espanya Black Friday 2024 elaborat per Elogia.

El fet de disposat d’un aparador en línia ha fet que el 62% de les persones investigui amb antelació i planifiqui les compres per a aquest dia. Tant és així, que el 67% ja té com a hàbit buscar la millor oferta per als productes que té previst adquirir, i sap que podria ser que aquest preu tan esperat no estigui disponible tampoc en el Black Friday, dia en què també s’ha denunciat que algunes botigues aprofiten per proposar preus enganyosos. El mateix estudi assenyala que els segments més beneficiats en aquest dia clau són tecnologia (44%) i moda (40%).

El 44% dels compradors adquireix algun producte tecnològic durant el Black Friday

Internet és el canal de compra principal per al 63% dels interessats en el divendres negre. I els mercats webs, amb Amazon al capdavant, copsen el 66% de les adquisicions. Les pàgines web de marques també se’n beneficien (47%). Però no tot es mou únicament a l’esfera digital. Segons informació facilitada per MediaMarkt, la venda en les botigues en línia va créixer el 2023 un 9% respecte d’una altra setmana normal. En canvi, en els espaís físics es va disparar un 77% si es compara amb la setmana anterior a la del Black Friday, i un 100% dues setmanes després abans.

Esperar al Black Friday per als productes més cars

L’estudi Hàbits de consum de productes tecnològics a Espanya de MediaMarkt situa els articles de telefonia i so, els de televisió i els d’informàtica com els que més interès susciten pels compradors quan es tracta de fer adquisicions per a un mateix. Quan és per regalar, la telefonia i el so continuen en primer lloc, però la informàtica escala una posició i els rellotges intel·ligents desbanquen la televisió. Malgrat que hi ha concordances, PcComponentes amplia la llista i inclou els ordinadors, els components, les televisions i les videoconsoles com els productes estrella de la campanya.

Principalment, es busquen productes nous. Tal com apunta la cap de Marca i Comunicació de PcComponentes, Teresa Moreno, el 72% dels espanyols aprofita les ofertes del Black Friday per adquirir dispositius tecnològics de primera mà. Els joves són els més habituats a aquesta tradició comercial i els que més tendència tenen a aprofitar algun descompte, però cap de les dues empreses s’atreveix a definir un perfil únic perquè aplega compradors molt diferents. Així, segons Moreno, pot anar “des d’entusiastes de la tecnologia que busca components per millorar els equips, a usuaris que desitgen fer-se amb dispositius nous per a la llar que permetin millorar la comoditat del dia a dia”.

Les cistelles de la compra de productes tecnològics oscil·la entre els 200 i els 300 euros de mitjana

En aquesta botiga especialitzada en línia, la cistella mitjana de compres durant la campanya prenadalenca oscil·la entre els 200 i els 300 euros, molt per sobre d’altres segments per la naturalesa dels elements que es venen: “Es deu al cost dels dispositius tecnològics i la tendència dels consumidors a invertir en productes de més valor en aquesta època de l’any”. En el cas de MediaMarkt, que no ha volgut facilitar la xifra, sí que afirma que el tiquet mitjà pot augmentar en 18 euros.

Etiquetes