Spotify llança Daylist, la nova llista de reproducció personalitzada per a cada usuari

La plataforma anuncia el llançament d’una de les funcions més demanades pels usuaris a l’estat espanyol, on arriba en català i castellà

Categories:

Redacció

DAylist reuneix la música i els gèneres que solen escoltar els usuaris en determinats moments
DAylist reuneix la música i els gèneres que solen escoltar els usuaris en determinats moments | Fath / Unsplash

La plataforma de streaming Spotify ha anunciat l’arribada d’una nova opció que ja està disponible per a tots els usuaris. Es tracta de daylist, una llista de reproducció amb música nova en tot moment i actualitzada per a cada usuari. Funciona amb algoritmes avançats que analitzen de manera contínua els hàbits d’escolta de cada persona. 

A mesura que s'interactua amb Spotify, el sistema aprèn i ajusta les recomanacions que l'usuari ha escoltat prèviament, els gèneres musicals preferits i els moments del dia en què l'usuari tendeix a escoltar uns certs tipus de música. Com la llista es va actualitzant, l’usuari pot guardar-la per continuar escoltant-la sempre que vulgui.

La funció va llençar-se als Estats Units, Regne Unit i el Canadà el setembre de 2023, i des d'aleshores havia arribat a 65 mercats d’arreu del món. No obstant això, no ha estat fins a aquest moment quan Spotify ha decidit llançar-la també a l’estat Espanyol. Una altra novetat de daylist és la incorporació de 15 idiomes nous entre els quals es troba el català, però també l’alemany i el francès, entre altres. La llista de reproducció es troba en la pàgina 'Especialment per a tu', just a l'inici de l'app, encara que també podem escriure en el cercador 'daylist' i ens apareixerà instantàniament. 

No és la primera vegada que Spotify afegeix noves funcions de llistes de reproducció perquè els usuaris disposin de l’actualitat musical més recent. Ja ho va fer amb ‘Descobriment Setmanal’, però ara, amb daylist la plataforma de streaming fa un pas més i aterra amb una llista que s'actualitza sovint entre l'alba i el vespre. La funció està disponible tant per a usuaris del pla gratuït com Prèmium.

La música en streaming és un mercat que Spotify domina àmpliament amb una quota de mercat del 30,05% en l’últim quart de 2023, mentre que Apple Music, en segona posició, lluita amb Amazon Music i Tencent Music amb més d'un 13% de quota, segons xifres de Statista.