Twintual, el bessó virtual que ens dona un cop de mà amb les comunicacions digitals
L’aplicació catalana, basada en un algoritme conversacional, aprèn de la nostra manera d’escriure missatges per contestar correus, tancar reunions o fer resums de converses
Categories:
Els grups de WhatsApp amb activitat frenètica, les desenes de correus que rebem diàriament, els missatges per Instagram preguntant com ens va tot, les notificacions sonores de Teams... La sobredosi de comunicacions digitals en què vivim és motiu d’estrès i saturació per a moltes persones, com és el cas de l’enginyera Cristina Grau Vílchez, qui mentre acabava els estudis va viure un episodi d’aquesta classe. Aquesta experiència va ser la llavor que s’ha convertit en Twintual, una aplicació en desenvolupament basada en intel·ligència artificial que busca “redefinir la manera com ens comuniquem digitalment” ajudant-nos a gestionar tot aquest allau de correspondències.
La creadora defineix Twintual com un bessó virtual que funciona a partir d’un algoritme conversacional d’aprenentatge automàtic, el qual s’alimenta de la manera com ens comuniquem en les diferents plataformes, contextos i persones per aconseguir imitar-nos en to i manierismes. “Twintual aprendrà del teu comportament, de com parles amb cada persona, perquè no ho fem igual amb la mare que amb el nostre millor amic o amb companys de feina”, assegura Grau. Amb aquesta informació, l’eina serà capaç de dur a terme tasques com la combinació d’agendes personals i laborals, tancar dates per reunions, contestar correus o missatges i fer resums de converses de diversos canals. Això sí, tot depèn del grau d’autonomia que l’usuari doni a l’eina, que permetrà una àmplia personalització: “Et pots crear diversos perfils, per exemple, un de personal i un altre per a la feina, i els pots connectar als diversos canals, com ara WhatsApp, Slack, Instagram, el correu electrònic, Teams o LinkedIn, tots els que facis servir”.
Un dels aspectes en què Twintual es vol diferenciar d’altres xatbots o assistents virtuals és en el to de les seves comunicacions, amb un llenguatge “més humanitzat” basat en la manera com s’expressa el mateix usuari. A més, Grau assegura que l’eina no respondrà a qüestions sobre les quals no coneix la resposta: quan es donin aquestes situacions, es traslladarà la conversa a l’usuari o bé se li demanarà la informació necessària a través d’una notificació.
En l’actualitat, Twintual es troba en fase de validació de la idea de negoci, després d’haver fet un estudi en què han participat 300 persones, i la idea és que el desenvolupament clogui a finals d’any per poder fer proves amb usuaris i planificar el llançament definitiu coincidint amb el Mobile World Congress de 2025. De moment, el projecte ha guanyat el premi del jurat de l’SpinUOC 2024, el programa d’emprenedoria anual de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), on Grau està cursant el màster universitari en Ciència de Dades, i ha despertat l’interès de clients potencials en el sector hoteler. “Volem convertir-nos en l'aplicació de comunicació digital més potent del món”, afirma la ideòloga.