Amazon, Facebook i Apple enlairen ingressos en plena pandèmia
El comerç en línia, la publicitat i la venda de material per al teletreball permeten tancar amb números positius el que va d’any
Categories:
Tres de les grans companyies tecnològiques del món han presentat els resultats de negoci entre juliol i setembre i ho fan amb bona nota. Amazon ha estat la companyia que més ha vist enlairar els seus ingressos, amb unes vendes de 96.145 milions de dòlars, un 37% més que en el tercer trimestre del 2019 i per sobre de les previsions. Per la seva banda, Apple ha obtingut un lleuger creixement del 0,9% fins a arribar als 64.698 milions de dòlars; i Facebook ha anunciat uns beneficis de 17.927 milions de dòlars, però entre gener i setembre, el que suposa un 61% més.
El poder del comerç en línia
Amazon ha assolit un benefici net de 6.331 milions de dòlars, un 200% més que en el període anterior, molt per sobre d’entre els 2.000 i els 5.000 milions de dòlars que s’havien marcat a principis del 2020. Un dels pilars clau del negoci, el núvol Amazon Web Services, ha ingressat 11.601 milions de dòlars i supera en un 30% les xifres de fa un any.
Amazon ha incrementat un 200% el benefici net
De cara al darrer trimestre de l’any, Jeff Bezos ha assenyalat que s’esperen unes vendes d’entre 112.000 i 121.000 milions de dòlars, el que representaria entre un 28% i un 38% de creixement. El benefici operatiu podria oscil·lar entre els 1.000 i els 4.500 milions de dòlars.
Creix la compra de material
La companyia dirigida per Tim Cook ha vist créixer especialment la venda d’ordinadors i tauletes, que ha registrat un màxim històric. Els Mac han reportat a la companyia un total de 9.032 milions de dòlars; i els iPad, 6.797 milions de dòlars com a resultat de la necessitat d’incoporar material per al teletreball.
El treball en remot i l'educació a distància augmenten la demanda d'ordinadors i tauletes d'Apple
En el cas dels iPhone, que han patit una davallada de vendes, els ingressos han arribat al 26.444 milions de dòlars i es mantenen com el producte més demandat.
Publicitat a internet
En el cas de la xarxa social de Mark Zuckerberg, el buc insígnia dels mesos de crisis per la covid-19 ha estat la publicitat. En els nou primers mesos de l’any ha facturat 57.893 milions de dòlars gràcies a les campanyes d’anuncis de Facebook i Instagram, que es mantenen com la principal font de negoci.