Buzzcast, l’aplicació que monetitza les retransmsisions en viu
La plataforma social ofereix un contingut similar al de gegants com YouTube, Instagram i TikTok, en què el directe i la naturalitat són un valor afegit
Categories:
BuzzCast és una plataforma digital de retransmissió de continguts en directe que facilita la monetització dels creadors. L’aplicació compta amb més de 5.500 subscriptors, 194 vídeos al perfil oficial que té a YouTube i 10.000 seguidors al compte de X. Està disponible a més de 150 països i es pot descarregar per a Android i iOS.
Sovint s’escolten queixes per part dels estrímers que intenten fer créixer la seva comunitat dient que cap de les xarxes socials actuals ajuda a convertir la pujada de material en una activitat retribuïble. En aquest sentit, BuzzCast ha intentat desmarcar-se amb una proposta de monetització que situa els seguidors al centre de l’estratègia. Els usuaris són els encarregats de fer donacions quan un vídeo els agrada, però no en forma de diners directament, sinó de regals simbòlics que s’envien a través del xat i que després es reflecteixen als comptes bancaris en forma d’euros, dòlars o qualsevol altra moneda. El sistema es diferencia de YouTube o Twitch, dues xarxes que utilitzen les estadístiques de popularitat per remunerar els continguts amb més audiència.
BuzzCast converteix les donacions dels usuaris en retribució per als creadors de continguts
La moda dels vídeos curts
Una segona característica de la plataforma és la de crear i editar vídeos curts amb una durada d’entre 15 i 60 segons. Aquesta tipologia de contingut, que no superi el minut, permet cridar l’atenció dels usuaris d’una manera més ràpida i senzilla, i fer que l’audiència es quedi i no migri a un altre lloc. Tot i que són xarxes socials diferents, la funció dels vídeos curts és una eina que també la podem trobar en plataformes com TikTok, YouTube Shorts o en els Reels d’Instagram.
Finalment, BuzzCast ofereix l'oportunitat de crear una gran i àmplia comunitat entre els diferents seguidors segons gustos o preferències, i això dona la possibilitat d’enviar missatges i interactuar amb l’audiència amb vídeos a través del xat.
Els vídeos curts i dinàmics són un format viral que funciona en la majoria de les plataformes digitals
La història d’aquesta xarxa comença el 2004, quan Mark Zuckerberg va decidir crear una plataforma anomenada FaceCast amb el propòsit de connectar els estudiants de Harvard per compartir informació i establir relacions virtuals. Amb el temps, s'ha convertit en una eina digital que engloba moltes funcions d’altres xarxes socials.