El Clúster Audiovisual de Catalunya es reivindica com el “més potent” d’Europa

L’agrupació suma més de 200 empreses i se situa en nombre de socis per davant d’entitats de referència al continent

Categories:

RedaccióACN

El Clúster Audiovisual de Catalunya supera els 200 socis i guanya força en l'objectiu d'internacionalitzar el talent català
El Clúster Audiovisual de Catalunya supera els 200 socis i guanya força en l'objectiu d'internacionalitzar el talent català | Unsplash

El Clúster Audiovisual de Catalunya s’ha reivindicat com el “més potent” d’Europa en nombre d’empreses i institucions a l’assemblea anual de socis, on s’ha confirmat que en la primera meitat de l’any ha sumat una trentena d’incorporacions. Amb 204 companyies catalanes integrades, l’entitat se situa “per davant dels clústers de referència al continent, com els suecs, els francesos o els belgues”. Entre les noves entrades a l’entitat hi ha Rakuten, el Sonar, CCBB, KPMG, Selecta Vision, Triodos Bank, Cinemes Texas, Sonilab, Algam Ibérica o Blanco y negro.

El Clúster Audiovisual de Catalunya impulsa estratègies d’internacionalització per posicionar l’audiovisual català a Europa i al món, a la vegada que promou l’atracció d'inversió estrangera per enfortir l’ecosistema local. El president del Clúster, Miquel Rutllant, ha destacat que el sector audiovisual “és estratègic com a motor econòmic per al país”. “En la nostra trajectòria com a clúster de l’audiovisual i amb la incorporació d’empreses de primer nivell, constatem que la indústria audiovisual catalana és cada vegada més potent tant en l’àmbit nacional com internacional”, ha afirmat.

Segons explica la mateixa organització, el Clúster “potencia les connexions i la generació d’oportunitats entre les empreses de la indústria”. L’agrupació és soci local de la major fira audiovisual del món, l’ISE, que se celebra a Fira Barcelona, i és activa en el projecte de les Tres Xemeneies.

La internacionalització de l’audiovisual català

Aquest 2024, el Clúster Audiovisual de Catalunya, ha fet un pas més per impulsar estratègies d’internacionalització de l’audiovisual català. Entre d’altres, i de la mà d’ACCIÓ, ha fet missions als Estats Units per conèixer estudis de Hollywood i el NAB Show de Las Vegas, i s’han visitat empreses referents del sector com Sony, Disney o Universal, o les instal·lacions de Lux Machina.

Arran d’aquesta missió als Estats Units, el clúster s’ha reunit amb Sony Pixomondo, especialitzada en platós virtuals i que està interessada en la indústria audiovisual catalana. Després de l’èxit d’aquesta missió, el clúster té previst realitzar-ne una altra al Regne Unit el pròxim mes d’abril.

Impuls al ‘hub’ audiovisual català

El Clúster Audiovisual de Catalunya també aposta per convertir Catalunya en el hub audiovisual del sud d’Europa. En aquest sentit, té especial rellevància el projecte Catalunya Mèdia City, que posarà en el mapa europeu l’audiovisual català. La Generalitat va aprovar a l’abril la partida de licitació de la primera fase del projecte.

“Estem orgullosos de veure com el projecte de les Tres Xemeneies avança”, ha afirmat Rutllant, que ha dit que el projecte ajudarà a posicionar la indústria “a nivell internacional i suposarà un important impuls a la innovació i el talent”.

Etiquetes