La Generalitat crea un nou espai per a la gestió en línia dels tràmits amb l’Administració
Àrea Privada substitueix l’antiga Carpeta ciutadana i ofereix noves funcionalitats adaptades a les necessitats dels usuaris
Categories:
La Generalitat ha activat un espai en línia per facilitar a la ciutadania la gestió dels tràmits amb l’Administració. La plataforma, anomenada Àrea Privada, és accessible des de qualsevol dispositiu mòbil; permet aportar documentació, fer consultes i pagaments en línia; i inclou recordatoris de les properes cites o requeriments relacionats amb aquests tràmits. La funcionalitat està activa des del 5 d’octubre i ja ha rebut 11.000 usuaris diaris en els dies feiners.
Aquest espai substitueix el que es coneixia com La meva carpeta o Carpeta ciutadana, creada l’any 2010, i neix en paral·lel amb l’Àrea Privada de Canal Empresa, centrada en les gestions corporatives.
El nou canal pretén facilitar la interacció de la ciutadania amb l’Administració, “perquè permet aportar informacions o fer consultes en qualsevol moment, a banda de pagar les taxes o fer arribar la documentació sol·licitada”, segons informa el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública en un comunicat.
Comunicació més proactiva
En els propers mesos s’hi afegiran funcionalitats addicionals, que han de permetre que la ciutadania hi vegi i gestioni no només els seus tràmits, sinó també altres aspectes de la seva relació amb l’Administració, com ara les dades personals o els certificats administratius, i s’hi incorporaran també canvis suggerits per les persones usuàries a través d’una enquesta de satisfacció que s’ha habilitat.
Aquesta Àrea privada, a més, serà la porta d’entrada per rebre avisos i informació sobre els serveis proactius i personalitzats que es vagin prestant, sempre i quan el ciutadà hagi donat el seu consentiment.