La Viquipèdia supera les 40.000 biografies de dones

L’enciclopèdia en línia assoleix el repte de crear cotingut nou per disminuir el biaix de gènere

Categories:

Redacció

La biografia de Míriam Tey fa l'entrada número 40.000 del repte Viquiprojecte 40.000 Dones
La biografia de Míriam Tey fa l'entrada número 40.000 del repte Viquiprojecte 40.000 Dones | Viquipèdia

La Viquipèdia assoleix l’objectiu marcat amb la iniciativa Viquiprojecte 40.000 Dones per reduir el biaix de gènere, llançat fa un mes amb motiu del Dia Internacional de la Dona. La iniciativa ha permès incorporar 530 noves entrades i assolir les 40.013 biografies. L’aportació feta en les últimes setmanes suposa un 21,06% del contingut disponible a l’enciclopèdia en línia.

La biografia que ha fet el número 40.000 ha estat la de l’editora i activista catalana Míriam Tey, publicada el 5 d’abril al migdia. Altres dones que ara tenen visibilitat a la Viquipèdia són la cantant peruana Susana Baca, la política brasilera Manuela d’Ávila, l’actriu canadenca Cobie Smulders, la viròloga nord-americana Bernice Eddy, l’arquitecta i dissenyadora italiana Cini Boeri o Nancy Astor, primera dona a obtenir una acta de diputada a la Cambra dels Comuns britànica.

El repte ha estat impulsat per Viquidones i Amical Wikimedia, i ha comptat amb la participació de 30 viquipedistes. Amical Wikimedia és una organització independent sense ànim de lucre amb un centenar de socis voluntaris amb l’objectiu que “la suma de tot el coneixement humà estigui disponible lliurement en català, i que tot el coneixement sobre la cultura catalana estigui disponible per a tothom en qualsevol llengua”.

Etiquetes