El Barcelona Music Lab impulsa un programa d’acceleració de ‘start-ups’ musicals

Aquesta iniciativa se centra en sectors dedicats a la música en directe, les experiències en viu i les indústries creatives

Redacció

El projecte té una durada de tres mesos i busca fomentar la col·laboració amb altres entitats per trobar solucions conjuntes per a futures oportunitats de negoci
El projecte té una durada de tres mesos i busca fomentar la col·laboració amb altres entitats per trobar solucions conjuntes per a futures oportunitats de negoci | Kelly Sikkema (Unsplash)

El Barcelona Music Lab ha presentat aquest dimecres un programa d’acceleració pensat per start-ups de la indústria musical. Aquest està dissenyat per a empreses en fase de creixement, que busquin ampliar el seu abast al mercat i se centra especialment en aquelles dedicades a la música en directe, les experiències en viu i les indústries creatives. Les inscripcions ja estan obertes i fins al 28 de març els interessats poden apuntar-se a través de la pàgina web. Actualment, aquest sector genera més de 850 milions d’euros anuals i fins a 4.000 llocs de treball a Catalunya. 

La iniciativa, que compta amb la col·laboració de la companyia inversora Plug and Play, té una durada de tres mesos i, en aquest període, vol que les diferents entitats col·laborin amb socis assentats a Barcelona per tal de trobar solucions conjuntes a oportunitats de negoci. També posa a disposició experts i equips de desenvolupament per impulsar la innovació i la comercialització de productes, així com tenir accés a una xarxa internacional de possibilitats, formacions pràctiques i participar en l’exposició dels avenços en el Sónar+D 2024.

El programa d’acceleració es basa en vuit àrees com són la sostenibilitat, l’accessibilitat, l’educació, l’experiència disruptiva, la creació de xarxes col·laboratives, la gestió d’esdeveniments, el tractament de les dades i la propietat intel·lectual i industrial. Per altra banda, també s’ha detallat quin tipus d’empreses es busquen. A part de trobar-se en una fase de creixement avançada, també han de presentar un model de negoci escalable i amb visió de futur, mentre que un altre aspecte que es valorarà és l’impacte social i mediambiental.