Vueling implementa un sistema de reconeixement facial per accelerar l’embarcament a l’Aeroport del Prat

El Josep Tarradellas és una de les primeres localitats en què l’aerolínia implementa el sistema, que ja es va testar amb una prova pilot el 2021 a Barcelona

Categories:

Redacció

Activant el reconeixement facial en una aplicació, el sistema permet superar els controls de seguretat i algunes portes d'embarcament a través de la biometria
Activant el reconeixement facial en una aplicació, el sistema permet superar els controls de seguretat i algunes portes d'embarcament a través de la biometria | Vueling

Vueling ha anunciat la posada en marxa d’un nou sistema de reconeixement facial que permet gestionar els processos d’embarcament dels vols únicament amb el rostre dels viatgers. La nova tecnologia es troba operativa des del passat mes de novembre en cinc aeroports de l’Estat espanyol: el Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, l’Adolfo Suárez Madrid-Barajas i els de Palma, Menorca i Eivissa. Durant les pròximes setmanes, la companyia preveu ampliar el servei als aeroports de Tenerife Nord i Gran Canària.

La nova tecnologia és d’ús voluntari pels passatgers i els permet digitalitzar tot el recorregut burocràtic necessari per agafar un vol. Per fer-la servir, els usuaris s’han de registrar a través d’una l’aplicació en el moment en què fan el check-in, i això els permetrà, durant la primera fase, superar els controls de seguretat i una sèrie de portes d’embarcaments de vols nacionals i internacionals seleccionats. El registre a l’aplicació només s’ha de fer la primera vegada que es faci servir: en viatges posteriors, només caldrà donar permís al reconeixement facial després de fer el check-in.

El sistema és el resultat d’una prova pilot que es va desplegar durant el 2021 a l’Aeroport del Prat, en què durant mig any, els passatgers del vol Barcelona-Màlaga podien optar per fer servir una versió preliminar de la biometria que ara s’implementa de manera oficial. “Aquesta tecnologia millora de manera clara l’experiència dels nostres clients a l’aeroport, fent que els passos i els tràmits a seguir siguin molt més simples, fàcils i ràpids”, ha declarat el director d’experiència de client de Vueling, Rodolfo Moreira. Els estudis preliminars d’aquesta prova pilot calculaven que els viatgers podien estalviar-se un 45% del temps invertit en els aeroports fent servir aquesta tecnologia.