La demanda d’experts en ciberseguretat es multiplica per 30 en 10 anys

La taxa d’atur entre els especialistes se situa en el 0% per la falta de professionals qualificats per cobrir totes les places necessàries

Redacció

Els atacs més comuns són de 'ransomware' i altres 'malwares'
Els atacs més comuns són de 'ransomware' i altres 'malwares' | Unsplash

La demanda de professionals en l’àrea de la ciberseguretat s’ha multiplicat per 30 en els últims 10 anys i registra una taxa de desocupació del 0%, segons un estudi de Cybint. L’augment de la cerca d’experts en sectors diversos dins de les TIC reforça l’estratègia del Pla Espanya Digital 2025, mitjançant el qual el govern estatal posa l’accent en el reforç dels perfils digitals en el 80% dels treballadors en els pròxims cinc anys.

La incorporació d’especialistes al llarg dels anys ha estat progressiva, però en el darrer any, en el marc de pandèmia per la covid-19, el registre de dominis maliciosos ha augmentat un 569%, segons Palo Alto Networks, que ha tingut com a conseqüència que un 57% de les empreses espanyoles hagi sofert ciberatacs en l'últim any, d'acord amb l'informe L'estat de la seguretat en el núvol 2020 publicat per Sophos Ibèria.

Reforçar les habilitats en ciberseguretat

L’aplicació del teletreball ha dificultat un control estricte per part dels equips TIC de les companyies de les mesures de seguretat davant les amenaces. Els empleats s’han connectat des de entorns fora de les oficines i, en alguns casos, amb dispositius personals que no estan configurats adequadament. Això, sumat a l'escàs coneixement en eines de ciberseguretat i de seguretat de la informació, genera vulnerabilitats en dades corporatives sensibles de les empreses.

Aquest context ha disparat el nombre de formacions pensades per reforçar les habilitats en matèries de seguretat bàsica en l’entorn digital i cursos més avançats per a la formació d’especialistes en ciberseguretat. Un exemple és Ironhack, que ha llançat unbootcamp intensiu amb Cybint de 12 setmanes per preparar professionals sense experiència prèvia.