Meta prohibeix la IA generativa en anuncis polítics a Facebook i Instagram
A un any de les eleccions dels Estats Units, la companyia californiana busca reduir la propagació d’informacions falses
Categories:
Meta no permetrà l’ús de les seves eines d’intel·ligència artificial generativa en anuncis polítics de les seves xarxes socials. L’anunci arriba a un any de les eleccions presidencials dels Estats Units i, segons s’ha explicat a Reuters, la companyia busca reduir així la propagació d’informacions falses. Aquests canvis, que tot apunta que s’aplicaran abans d’acabar el 2023, afectaran de ple a Facebook i Instagram.
En les últimes eleccions estatunidenques, l’empresa de Mark Zuckerberg ja es va situar en el centre de la polèmica, ja que en les seves plataformes van proliferar informacions falses. L’any 2019, més de 250 treballadors van denunciar públicament la passivitat i el fet de no disposar d’un pla per verificar la veracitat de les publicacions i articles relacionats.
L’escenari actual és diferent. Des del passat mes d’octubre, Meta disposa d’eines publicitàries basades en IA generativa. L’objectiu d’aquestes, segons expliquen, és “desbloquejar una nova era creativa i maximitzar la productivitat, la personalització i el rendiment dels anunciants”. Ara, volen aïllar aquesta tecnologia de qualsevol campanya publicitària de temes delicats, que inclouen la política, però també temàtiques financeres, sanitàries o laborals.
La prohibició de la companyia de Facebook i Instagram no és única entre els grans gegants tecnològics. Google, per exemple, impedeix que les seves eines publicitàries basades en intel·ligència artificial funcionin si es parla de política. Per altra banda, Snapchat i TikTok no permeten els anuncis polítics, mentre que X ha canviat totalment l’estratègia: Elon Musk ha aixecat els vetos de l’any 2019 i tornarà a permetre anuncis polítics.