L’Estat espanyol se situa a la cua en l’ús de la intel·ligència artificial
Entre els 20 països analitzats, ocupa la posició número 14 amb 377 milions de visites registrades a llocs web d’IA
Categories:
L’Estat espanyol encara és reticent a l’ús d’eines d’intel·ligència artificial (IA). Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi realitzat per l’empresa Writerbuddy, que situa el país en la posició 14 d’una llista de 20 analitzats. S’han registrat 377 milions de visites a llocs web d’IA durant l’últim any, una xifra que queda molt allunyada dels cinc primers llocs. Això es deu a la manca d’inversió i a la capacitat d’adopció d’aquesta tecnologia.
Els països de la Unió Europea (UE), en conjunt, van generar 3.900 milions de visites, que representa un 16,21% del total i demostra que encara no s’està avançant al ritme d’altres països i regions. Els Estats Units és qui lidera el rànquing amb 5.500 milions de visites (22,62%); seguit de l’Índia, amb 2.100 milions (8,52%). Indonèsia, Filipines i Brasil completen el top cinc amb visites que se situen entre els 1.200 i 1.400 milions.
La posició que ocupa Europa s’explica, segons l’informe, per dos motius. En primer lloc, que la gran majoria de les empreses d’intel·ligència artificial tenen la seu als Estats Units, seguit d’Àsia, i això facilita l’adopció per motius idiomàtics. En segon lloc, es posa el focus en la regulació. La UE està fent polítiques molt restrictives sobre l’aplicació d’aquesta tecnologia, mentre que altres regions del món són més flexibles.
Writerbuddy també fa èmfasi que, més enllà dels països, existeix una bretxa pel que fa a les eines d’IA quan ens fixem en el gènere. El 69,5% dels usuaris que la fan servir són homes, mentre que el 30,5% són dones. Tot i aquestes dades significatives, els encarregats d’elaborar l’estudi no aconsegueixen trobar cap explicació a aquest fenomen. A la vegada, ordena les aplicacions que més visites reben i aquestes són el Chat GPT, Character AI i Google Bard.