Tinder, Spotify i la premsa europa s’alia contra la taxa del 30% d’Apple

Creen la CAF, una associació sense ànim de lucre per defensar els drets dels desenvolupadors i denunciar el monopoli dels gegants tecnològics

Categories:

Redacció

Creen la CAF, una coalició d'empresa i diaris europeus contra les comissions de les plataformes per la descàrrega d'apps
Creen la CAF, una coalició d'empresa i diaris europeus contra les comissions de les plataformes per la descàrrega d'apps | Parampreet Chanana / Pixabay

Tinder, Spotify i diversos diaris europeus s’han aliat per protestar contra la comissió del 30% que cobra Apple per la compra de descàrregues que els usuaris realitzen a la seva botiga d’aplicacions. A través de la Coalició per a la Justícia d’Apps (CAF), sense ànim de lucre, demanen canvis en la regulació per limitar el monopoli que exerceix la companyia juntament amb Google i “anivellar” les condicions per als desenvolupadors.

Entre els membres fundadors de la CAF hi ha basecamp, Blix, Blockchain.com, Deezer, Epic Games, Partit Group (matriu de Tinder), Prepear, Protonmail, Skydemon, Spotify i Tile, així com el lobby de la premsa New Media Europe, en el qual es troba l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) i el Consell Europeu d’Editors (EPC), que integra mitjans com Prisa, Vocento o Prensa Ibérica.

En el comunicat oficial, apel·len a les pràctiques de totes les plataformes, tot i que posen especial èmfasi en l’App Store, la qual afirmen que ha provocat “frustracions” per les “excessives” taxes i genera un “avantatge injust” per a l’entrada de “competidors innovadors”.

La creació de l’associació arriba poc després de l’anunci del veto dels gegants tecnològics a Epic Games (Fortnite) per no estar disposat a acceptar les condicions establertes i dissenyar una via de transacció pròpia.