Mataró supervisarà digitalment el servei de neteja als carrers
Mitjançant la geolocalització, una plataforma controlarà les rutes de les brigades municipals amb punts de control horaris i de pas
Categories:
Mataró recorrerà a la tecnologia per controlar i assegurar-se l’eficàcia del subcontracte de neteja al municipi. L’Ajuntament utilitzarà la plataforma Link, desenvolupada per la companyia vigatana Aporta, com l’eina de seguiment dels serveis de recollida de residus i la higiene viària i de les platges.
La plataforma permet tenir digitalitzades el 100 % de les rutes de les brigades de neteja, tant pel que fa als vehicles com el personal, mitjançant punts de control de pas i de control horari que determinen l’inici i final de cada servei. D’aquesta manera es pot visualitzar en una pantalla quins serveis s’han de fer cada hora i, gràcies a la geolocalització dels terminals mòbils que porten els operaris, comprovar si es cobreixen tots els recorreguts determinats o si hi ha hagut alguna incidència.
El sistema permet al consistori analitzar quina és la realitat dels serveis executats comparant-lo amb el planificat i poder ajustar, facturar o penalitzar l’adjudicatari a partir d’aquests resultats. Link també integra les modificacions de servei que es puguin produir en el dia a dia, així com les incidències que els usuaris reportin amb l’aplicació Mataró Neta Connecta, de recent creació. L’adquisició d’aquesta plataforma de seguiment ha estat cofinançada per l’Agència de Residus de Catalunya en el marc de la subvenció de Compra Pública Innovadora (CPI).