Netflix comença a eliminar la modalitat de subscripció més barata sense publicitat

Els nous usuaris d’EUA i el Regne Unit que no desitgin veure anuncis hauran d’abonar-se a una quota superior

Categories:

Redacció

L'opció de pagar 6,99 lliures o 9,99 dòlars mensuals per gaudir de pel·lícules i sèries sense talls ja no estarà disponible
L'opció de pagar 6,99 lliures o 9,99 dòlars mensuals per gaudir de pel·lícules i sèries sense talls ja no estarà disponible | Boliviainteligente (Unsplash)

Els usuaris de Netflix al Regne Unit i als Estats Units han començat a tastar el que sembla una estratègia gradual però irreversible de la plataforma de streaming. Tal com ja va passar fa un parell de mesos al Canadà, Netflix ha eliminat la subscripció més econòmica sense publicitat que figurava al seu catàleg.

L’opció de pagar 6,99 lliures mensuals (9,99 dòlars, en el cas dels Estats Units) per gaudir de continguts sense anuncis ja no està disponible pels nous abonats, ni per aquells que vulguin canviar la seva tarifa. Ara bé, els qui actualment paguen aquesta modalitat podran continuar-hi de manera indefinida i no estaran obligats a modificar la quota.

A Espanya, la subscripció més barata sense publicitat és l’anomenada bàsica, a un preu de 7,99 euros al mes, i és la que perillaria si Netflix continua expandint la seva nova política d’ofertes. El següent pla, l’estàndard, ja s’enfila fins als 12,99 euros, amb la diferència de poder veure i descarregar continguts en dos dispositius a la vegada i afegir un usuari extra que no visqui a la mateixa llar. 

Tot i això, la modalitat preferida pels subscriptors espanyols segueix sent la que conté anuncis al cost més baix de tots (5,49 euros mensuals). Segons un estudi fet per Kantar Media (empresa dedicada a la investigació dels mitjans), el 40% dels usuaris de Netflix a l’estat s’acullen a aquesta quota, fet que contrasta amb el fracàs que suposa a altres països com ara els EUA, on només un 0,2% consumeix la plataforma amb publicitat.