YouTube entra a la lluita del pòdcast a través dels RSS
La plataforma permetrà ingestar programes des d’altres serveis, però no podran incloure publicitat i les estadístiques es gestionaran per separat
Categories:
YouTube està treballant en la implementació d’una prova pilot que permetrà importar pòdcasts i altres arxius d’àudio a la plataforma a través d’RSS (Really Simple Syndication), segons indica un document publicat pel portal Podnews. Aquest format està àmpliament estès en la resta de serveis del sector, com Spotify, iVoox o Google Podcast, i és el que permet als autors penjar els programes en una única plataforma i, després, distribuir-lo fàcilment a la resta d’aplicacions.
D’acord amb el mitjà en qüestió, el sistema captarà automàticament els àudios des de l’enllaç RSS que s’hagi proveït i els convertirà en un arxiu de vídeo, que estarà il·lustrat per una imatge captada de l’episodi en qüestió. El pòdcast One Thing, de la CNN, o el programa City Cast Pittsburgh són alguns exemples de sèries que ja estan emprant aquesta funcionalitat.
Això no obstant, la ingesta via RSS de YouTube comptarà amb dues grans diferències respecte als competidors. La primera d’elles és que no permetrà incloure programes que incloguin publicitat, ja que la normativa de YouTube no permet que es publiquin. Sí que seran vàlids les seccions esponsoritzades, però caldrà que els autors les etiquetin manualment com a tals. D’altra banda, els programes que es pengin a la plataforma de Google gestionaran les escoltes de manera independent i no es transmetran al web on estan allotjats. “La teva empresa de hosting no pot veure quantes vegades un pòdcast ha estat escoltat a YouTube perquè tot el contingut de pòdcasts de YouTube està allotjat a YouTube”, resa el document.
Aquest moviment, que de moment encara no té confirmació oficial ni data de llançament, va en la línia impulsada enguany per YouTube, que a principis de maig va incorporar els pòdcasts a YouTube Music. I és que, d’acord amb un informe d’iVoox, les píndoles d’àudio van duplicar el temps d’escolta a l’Estat espanyol durant el 2022. Ara per ara, Spotify és el principal líder del mercat a escala mundial, però Google no vol quedar-se enrere en el sector. Segons un estudi de la consultora Prodigiosa Volcán, la plataforma sueca és emprada pel 50,3% dels espanyols a l’hora d’escoltar pòdcast, ocupant la primera posició, però YouTube ja és l’alternativa més popular, amb un 41,1% dels usuaris, deixant molt enrere iVoox (19,4%) i Google Podcasts (10,6%).