Les enginyeries monopolitzen les titulacions amb millor inserció laboral

Els graus especialitzats en Aeronàutica, Computadores i Informàtica destaquen en un rànquing liderat per Medicina

Categories:

Redacció

Nou dels 10 graus amb millor inserció laboral de l'Estat espanyol són enginyeries
Nou dels 10 graus amb millor inserció laboral de l'Estat espanyol són enginyeries | Yan Krukov (Pexels)

L’enginyeria és el camp d’estudi universitari que ofereix una millor inserció laboral a l’Estat espanyol, d’acord amb un informe elaborat pel projecte U-Ranking de la Fundación BBVA i l’Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE). Nou de les 10 posicions del rànquing que presenta el document estan ocupades per especialitzacions tecnològiques, que excel·leixen en aspectes com la taxa d’ocupació, els sous i la qualificació de les feines que els estudiants aconsegueixen durant els cinc anys posteriors a acabar el grau universitari.

El rànquing, liderat per Medicina, situa l’Enginyeria aeronàutica com la segona titulació de grau amb millor inserció laboral a l’Estat espanyol. Aquesta especialització destaca per la seva taxa d’ocupació, que és del 96,6%, i empata amb Medicina a l’hora d’oferir els sous més alts del país. En canvi, a diferència de Medicina, el percentatge de professionals que treballen dins la seva especialització no és total, sinó que cau lleugerament fins al 84,9%, una tendència observada en la majoria dels graus d’enginyeria.

La tercera posició del rànquing l’ocupa l’Enginyeria de computadores, un grau en què només s’hi han graduat 86 persones, que sobresurt en ocupació, sous i percentatge d’ocupacions altament qualificades. L’Enginyeria en tecnologies industrials, la Informàtica i l’Enginyeria de Telecomunicacions són les següents titulacions dins la taula, que continua monopolitzada per graus tecnològics fins a l’onzena posició, ocupada pels estudis l’Odontologia.

Imatge: Análisis de la inserción laboral de los universitarios (Fundación BBVA/IVIE)

Si s’analitzen els estudis en funció del seu grup, la informàtica és el camp amb una inserció laboral més elevada, seguit per l’Enginyeria, la indústria i la construcció i, més lluny, per la Salut i els serveis socials. L’informe destaca que els camps tecnològics superen la taxa d’ocupació en un 90% en gairebé totes les especialitzacions, mentre que els graduats que ingressen més de 1.500 euros mensuals representen més del 75% dels casos en la majoria de graus TIC. Aquesta tendència coincideix amb la mostrada en altres informes del sector, com el de l’Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat, que situa l’enginyeria com l’ocupació de qualitat més elevada del 2022.