Més de la meitat dels espanyols rep intents de ‘phishing’
El correu electrònic i el WhatsApp són les vies per les quals és més probable que la ciutadania cliqui enllaços
Categories:
Els ciberatacs són una pràctica cada vegada més estesa i que arriba a més gent. Una de les modalitats més habituals és la pesca o phishing, una estratègia en què els delinqüents es fan passar per una altra persona o entitat i intenten que la víctima cliqui un enllaç i introdueixi dades personals. D'acord amb un estudi de Kaspersky, el 58% dels ciutadans de l’Estat espanyol ha rebut en alguna ocasió un intent d’aquestes característiques, però només un 15,5% admet haver caigut en l’engany.
Segons la consultora de ciberseguretat, el correu electrònic és el canal on és més probable que els espanyols cliquin enllaços fraudulents, ja que així succeeix en el 33% dels casos. La segona via més usual és WhatsApp, que concentra el 21,5% dels atacs, mentre que la ciutadania és més cautelosa amb els enllaços que rep a través de xarxes socials (7%) o de SMS (5%).
Des de la companyia alerten sobre els perills que suposen les tècniques de phishing, que normalment intenten enganyar primer un treballador per entrar dins les intranets de les empreses i robar les dades dels empleats, de l’entitat i dels clients. “Tot i que són conscients dels riscos cibernètics, moltes persones es mantenen relaxades quant a la seva seguretat, tant a la llar com a la feina. Això compromet la seguretat de les seves dades personals, però, a més a més, pot posar en risc la seva posició laboral”, remarca l’analista principal de seguretat de Kaspersky, David Emm. En aquest sentit, l’informe assenyala que més de la meitat de les víctimes de pesca no havia revisat la configuració de seguretat dels seus dispositius (58%) o bé que compartien dades personals, com el nom real o la ubicació, a les xarxes socials (55%).