ENTI-UB acollirà presencialment la cinquena Game Jam Cultura Abierta

L’edició d’enguany de l’esdeveniment se celebrarà del 16 al 22 de desembre i tindrà la gastronomia ibèrica com a temàtica principal

Categories:

Redacció

La Game Jam Cultura Abierta se centra a desenvolupar obres inspirades en el patrimoni cultural de domini públic creat a l'Estat espanyol
La Game Jam Cultura Abierta se centra a desenvolupar obres inspirades en el patrimoni cultural de domini públic creat a l'Estat espanyol | @ENTI_BCN (Twitter)

L’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI-UB) serà la seu física de la cinquena edició de la Game Jam Cultura Abierta, l’esdeveniment organitzat per DEV i Acción Cultural Española orientat a crear videojocs inspirats en obres culturals, literàries o musicals del domini públic de l’Estat. L’edició d’enguany se celebrarà entre el 16 i el 22 de desembre en format virtual i del 16 al 18 de desembre a les aules d’ENTI-UB.

Les game jams són esdeveniments inspirats en les jams musicals o les hackatons informàtiques que consisteixen a desenvolupar un videojoc sobre una temàtica concreta en un període de temps limitat, generalment de només uns pocs dies. La Game Jam Cultura Abierta va néixer el 2018 amb l’objectiu de revitalitzar el patrimoni cultural espanyol que en l’actualitat està categoritzat com a domini públic, és a dir, que es pot fer servir i crear-ne obres derivades sense preocupar-se pels drets econòmics o d’explotació.

Fins ara, l’esdeveniment s’havia celebrat sempre en un format híbrid que combinava la participació virtual amb seus presencials a Madrid (excepte l’any 2020, a causa de la pandèmia). D’aquesta manera, l’edició d’enguany és la primera que se celebra presencialment a Barcelona. La temàtica principal d’aquesta cinquena Game Jam Cultura Abierta és la gastronomia, representada en el logotip de l’esdeveniment amb una reimaginació del quadre La vieja friendo huevos de Velázquez.

Etiquetes