El primer autobús públic propulsat per biogàs català circularà al Montsià

El vehicle farà servir combustible produït a la planta de Biometagàs La Galera i té una autonomia estimada per cobrir entre 750 i 800 quilòmetres

Categories:

ACN

L'empresa operadora Hife ha adquirit l'autobús per 270.000 euros, 40.000 dels quals són finançats pels fons Next Generation
L'empresa operadora Hife ha adquirit l'autobús per 270.000 euros, 40.000 dels quals són finançats pels fons Next Generation | Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori

El sistema de transport públic per carretera de la Generalitat comença a partir d'aquest dimarts a incorporar el biogàs als dipòsits dels seus busos. En concret, la primera prova pilot es posa en marxa a la comarca del Montsià, amb un autobús de l’operadora Hife propulsat per biogàs produït a la planta de l’empresa Biometagàs La Galera, ubicada al municipi de La Galera (Montsià).

L’objectiu de la iniciativa, impulsada pel Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, és poder avançar cap a la descarbonització del transport a partir del consum d'un combustible de quilòmetre zero, obtingut a partir de matèria orgànica i subproductes de l'activitat primària, afavorint l'economia circular. La planta de Biometagàs La Galera subministrarà el combustible directament, després d’haver superat els problemes burocràtics que li impedien connectar-se al gasoducte de la xarxa general.

L’autobús en qüestió pot transportar fins a 63 passatgers i té un dipòsit amb capacitat de 1.260 litres de gas, amb una autonomia estimada per cobrir entre 750 i 800 quilòmetres. El vehicle ha costat a Hife 270.000 euros, dels quals 40.000 s’han finançat amb els fons Next Generation. L’automòbil es destinarà inicialment a cobrir la línia exprés.cat que enllaça Tortosa, Amposta, la Ràpita i Alcanar, així com la línia regular L1011 entre Tortosa, Santa Bàrbara, Godall, la Galera i la Sénia. Tampoc descarta, en funció de la seva resposta al pes transportat i a les distàncies, la de la Sénia, Ulldecona, la Ràpita, Amposta i Tarragona.

 Es tracta d'una prova pilot d'una iniciativa que la Generalitat vol estendre, en cas d'èxit, a diferents línies de transport interurbà de Catalunya. La directora de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Mercè Rius, ha recordat que, en l’actualitat, la flota de vehicles elèctrics encara no permet arribar a tot arreu i aquest nou sistema permetrà complementar-lo. Al mateix temps, ha remarcat, permet afavorir l'economia circular aprofitant residus que es produeixen a les Terres de l'Ebre per propulsar un dels vehicles que donen servei al territori. "Parlem d'un biogàs de quilòmetre zero", ha subratllat. "En comptes de ser un combustible fòssil, aquest no té emissions, al contrari: són negatives, al ser produït per biomassa. Creiem que és molt positiu", ha precisat el president d’Hife, José Maria Chavarría,