La Fera arrenca motors amb cinc estratègies per revitalitzar l’ecosistema digital en català
El pòdcast ‘la trinae’, el canal de Twitch ‘Parlem-ne’ i el perfil de TikTok ‘Croquetadexocolata’ guanyen la primera edició del Programa Embrió
Categories:
La Fera, la nova fàbrica de creació digital, ha iniciat el seu projecte amb la celebració del primer Aplek, una trobada de creadors de continguts digitals en català. L’esdeveniment, que ha tingut lloc aquest divendres a l’antiga Sala BARTS de Barcelona, ha servit com a presentació dels cinc pilars d’actuació del projecte i com a escenari per donar a conèixer els tres guanyadors del Programa Embrió, el concurs-llançadora d’acceleració destinat a pòdcasts, retransmissors i creadors de contingut.
En la seva primera edició, el Programa Embrió ha rebut un total de 245 candidatures, de les quals el 42,13% han sigut podcasts, el 18,52% streamers i el 39,35% creadors i creadores de continguts a les xarxes socials. De totes les propostes, el programa sobre converses entre adolescents la trinae ha aconseguit el guardó a millor pòdcast; el canal de Twitch sobre tertúlies de cultura Parlem-ne, el de millor streamer, i el perfil de TikTok dedicat a la pastisseria saludable Croquetadexocolata, el de millor creador/a de contingut. Tots tres han rebut un premi en metàl·lic de 2.000 euros, a més a més d’un acompanyament durant un any sencer per professionalitzar la seva activitat.
Cinc línies d’actuació
Més enllà de l’entrega de premis del programa d’acceleració, els fundadors de La Fera també han presentat les cinc línies d’actuació que han definit per donar embranzida a l’ecosistema de creació de continguts en català. El primer d’ells es basa en el suport econòmic als actors del sector, no només a través del Programa Embrió, sinó també localitzant i fent arribar ajudes i beques directe i finançant projectes concrets en àmbits on el català sigui inexistent. En la línia de l’acompanyament que s’atorgarà als guanyadors del concurs-llançadora, La Fera també vol estendre aquest assessorament a la resta de creadors, podcàsters i retransmissors, així com potenciar la seva relació comercial amb marques, empreses i administracions.
La tercera pota de La Fera consisteix en la producció i distribució d’una sèrie de projectes digitals en català que aniran destinats a públics específics, com els joves, els nouvinguts al sector i a un públic internacional. El projecte té la intenció de crear Rang.cat, un portal que veurà la llum a finals de 2022 en què es monitorarà l’evolució de la indústria creativa digital en català amb dades contrastables i neutres, que es vol emprar per convèncer patrocinadors i anunciants. Finalment, la idea de fàbrica digital es vol materialitzar amb la construcció d’una fàbrica física a Barcelona que es converteixi en l’espai de referència del sector, on s’oferiran residències tècniques i creatives, esdeveniments amb públic en directe i trobades i jornades periòdiques, entre altres activitats.